شوک در معاملات امروز بورس

کدخبر: ۳۴۷۵۲۶
اقتصادنیوز :‌ شاخص کل در بازار بورس امروز (دوشنبه) ۸۵ هزار و ۳۶۳ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۷۴۰ هزار واحد رسید.
شوک در معاملات امروز بورس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ،براساس معاملات امروز بیش از ۶ میلیارد و ۴۷۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۳۸ هزار و ۵۷۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۱۴ هزار و ۱۰۹ واحد افزایش به ۴۸۴ هزار و ۳۰  واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۹ هزار و ۲۹۳  واحد رشد به ۳۱۸ هزار و ۸۱۶ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۵۰ هزار و ۵۴۰ واحد و شاخص بازار دوم ۲۲۱ هزار و ۴۱۸ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۲۲ هزار و ۳۱۲ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با چهار هزار و ۸۴۸ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس (فارس) با چهار هزار ۷۴۴ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با چهار هزار و ۲۹۹ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۹۵۵ واحد،  ایران خودرو (خودرو ) با یک هزار و ۳۹۰ واحد و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با یک هزار و ۷۱۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

 در مقابل نماد آهنگری تراکتورسازی ایران (خاهن) با ۶۵ واحد، سیمان تهران (ستران) با ۳۶ واحد، کویر تایر (پکویر) با ۲۹ واحد، لبنیات پاک (غپاک) با ۲۸ واحد، تامین ماسه ریخته گری (کماسه) با ۲۴ واحد و سیمان کرمان (سکرما) با ۲۳ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

برپایه این گزارش، امروز نماد بانک ملت، پالایش نفت اصفهان، ملی صنایع مس ایران، بانک تجارت، فولاد مبارکه اصفهان، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو و پالایش نفت بندرعباس در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه بانک‌ها هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۴ هزار و ۸۷۸  میلیارد ریال داد و ستد شد.

 شاخص فرابورس نیز بیش از ۵۲۶ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۸۱۱ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۷۳۶ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۵۹ هزار و ۴۳۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی مارون (مارون) و بیمه پاسارگاد (بپاس) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند.

همچنین نماد گروه صنایع کاغذ پارس (چکاپا)، قاسم ایران (قاسم)، آ.س.پ (آ.س.پ)، عطرین نخ قم (نطرین)، مبین وان کیش (اوان)، شیر پگاه آذربایجان شرقی (غگپاذر) و سیمان لار سبزوار(سبزوا) با تاثیر منفی بر شاخص این بازار همراه بودند

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید