6500 تن هندوانه پشت مرزهای ترکیه خراب شد

کدخبر: ۳۴۷۵۴۰
اقتصادنیوز :نایب رییس اتحادیه میوه و تره‌بار ارومیه گفت: بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ تن هندوانه صادراتی با وجود تلاش تجّار برای صادر کردن محموله به کشور ترکیه در مرز ایران با این کشور خراب شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ،رحمت تقی‌زاده افزود: اوایل اسفند سال گذشته، بازرگانان ایرانی پیگیر باز شدن خط ریلی به سمت ترکیه جهت سهولت ترانزیت بودند که این موضوع با استقبال طرف‌های ترک همراه و این خط انتقال دایر شد.

وی با اشاره به افزایش عوارض گمرکی کشور مقصد از ۷۵ به ۳۰۰ دلار به ازای هر تن کالا ادامه داد: این امر، فاصله ۱۲۰ دلاری قیمت کالا با عوارض گمرکی، موجب ضرر ۱۲۰ دلاری در هر تن می‌شد.

نایب رییس اتحادیه میوه و تره‌بار ارومیه اضافه کرد: در پی این اقدام و نبود مشتری برای هندوانه های صادراتی ایرانی، این اقلام که بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ تن بود، در مرز بین ایران و ترکیه فاسد شد و هیچ عایدی برای بازرگانان و تجار ایرانی نداشت.

وی از درخواست غرامت توسط گمرک مرزی ترکیه از بازرگانان ایرانی خبر داد و بیان کرد: این امر نیز فشار مضاعفی را به تاجران ایرانی ایجاد کرده است.

تقی زاده با بیان اینکه هیچ یک از دستگاه‌های اجرایی در کشور پاسخگوی وضعیت به وجود آمده نیستند، اظهار داشت: نامه نگاری‌ها در این رابطه نتیجه بخش نبوده و اتاق بازرگانی ارومیه نیز هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده است.

وی اظهار امیدواری کرد که این مشکل برطرف شود.

آذربایجان غربی ۵۵۰ کیلومتر مرز مشترک با ترکیه دارد و تنها استان مرزی ایران با این کشور است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید