شاخص سهام بورس‌های جهانی بر قله سی روز گذشته

کدخبر: ۳۴۷۵۵۸
اقتصادنیوز: با وجود افزایش همه گیری کرونا در سراسر جهان، شاخص بورس‌های معتبر جهانی در روز دوشنبه بازهم افزایش یافتند.
شاخص سهام بورس‌های جهانی بر قله سی روز گذشته

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از  رویترز، شاخص بورس‌های مهم جهانی در روز دوشنبه به بالاترین میزان در چهار هفته ی اخیر دست یافتند. علیرغم افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر آمریکا، سرمایه گذاران به دلیل احیای فعالیت های اقتصادی چین نسبت به تقویت رشد اقتصاد جهانی امیدوار هستند.

شاخص بین المللی مورگان استنلی ( ام اس سی آی) که سهام های 49 کشور را بررسی میکند پس از آغاز معاملات اروپایی به میزان 0.7 درصد رشد یافت. این بالاترین مقدار این شاخص در یک ماه اخیر است. سهام های اروپایی نیز افزایش چشمگیری داشتند. شاخص استوکس 600 اروپا 1.64 درصد افزایش یافت. شاخص مورگان استنلی برای سهام های آسیا-اقیانوسیه نیز به میزان 1.6 درصد افزایش یافت و به بالاترین میزان خود از ماه فوریه رسید. معاملات آتی اس اند پی 500 نیز 1.2 درصد صعود کرد. سهام نیک کی ژاپن به میزان 1.8 درصد افزایش یافت.

شان داربی، سیاست گذار در این رابطه اظهار کرده است که افزایش سرمایه گذاری در بازارهای آسیایی به دلیل داده های اقتصادی مثبت و افزایش سطح نقدینگی رخ داده است. از طرفی، عملکرد ضعیف دلار در پنج روز اخیر نیز به سود بازار سهام بوده است.  

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید