مرغ ارزان شد

کدخبر: ۳۴۷۵۶۱
اقتصادنیوز : قیمت هر کیلوگرم مرغ در خرده فروشی های سطح شهر تهران ۱۶ تا ۱۷هزار و ۵۰۰ تومان شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین ، براساس مشاهدات میدانی قیمت مرغ در برخی خرده فروشی های سطح شهر تهران حدود ۱۶هزار تا ۱۷هزار و ۵۰۰ تومان است. این در حالیست که حدود یک هفته تا ۱۰ روز پیش قیمت هر کیلوگرم مرغ به ۱۹ هزار و ۵۰۰تومان هم رسیده بود. ولی در حال حاضر با کاهش دو تا سه هزارتومانی مواجه شده است.

البته این کاهش قیمت دو تا سه هزارتومانی نیز برای مصرف کنندگان راضی کننده نیست و در بازدید میدانی از برخی خرده فروشی های سطح شهر تهران برخی از خریداران مرغ و محصولات پروتیینی به ایسنا گفتند که این کاهش قیمت تاثیر چندانی در قدرت خرید آنها نداشته و قیمت ها همچنان بالاست، زیرا تا یک ماه گذشته آنها مرغ را کیلویی ۱۲ تا ۱۳ هزارتومان خریداری می کردند ولی حالا باید برای خرید یک کیلو مرغ ۱۷هزارتومان بپردازند.

در این راستا مهدی یوسف خانی _ رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی اظهار کرد: امروز مغازه داران مرغ را ۱۶ تا ۱۶هزارو ۲۰۰ تومان خریداری می کنند و با احتساب ۱۰ درصد سود  تا ۱۷هزارو۵۰۰ تومان به فروش می رسانند.

وی ادامه داد: نرخ مصوب مرغ برای مصرف کننده ۱۵ هزارتومان با ۵درصد نوسان اعلام شده است یعنی بایستی مرغ در تهران برای مصرف کننده ۱۵هزارو ۷۵۰ هزارتومان باشد ولی این قیمت در بازار پیدا نمی شود، زیرا تولیدکنندگان با قیمت مصوب مرغ را تحویل کشتارگاه ها نمی دهند و نهایتا کشتارگاه ها نیز نمی تواند مرغ را با نرخ مصوب به خرده فروشی ها عرضه کند.

یوسف خانی در پاسخ به این سوال که گفته شده واحدهای مرغ فروشی که مرغ را بیشتر از ۱۵هزارتومان یعنی نرخ مصوب اعلام شده به فروش برسانند جریمه خواهند شد و آیا با وجود اینکه خود فروشندگان نیز مرغ را ۱۶ هزارتومان به بالا خریداری می کنند، این جریمه اتفاق می افتد یا خیر؟ گفت: برخی بازرسان در جریان این موضوع هستند که مرغ با نرخ مصوب در بازار نیست و ملاحظاتی را در این زمینه انجام می دهند اما برخی واحدها هم جریمه می شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید