اعلام میزان کاهش تولید نفت آمریکا تا آخر 2020

کدخبر: ۳۴۷۷۸۳
اقتصادنیوز: رشد شیوع کرونا در سراسر جهان بر بازار نفت نیز اثر گذاشته است. تحت تاثیر افزایش شمار مبتلاین در سراسر جهان و به ویژه آمریکا، قیمت های نفت در روز سه شنبه سقوط کرد.
اعلام میزان کاهش تولید نفت آمریکا تا آخر 2020

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز سه شنبه به دلیل افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا کاهش یافت. رشد شیوع ویروس در سراسر جهان و به ویژه جهان موجب نگرانی در مورد بهبود تقاضای سوخت شده است.

معاملات آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت در روز سه شنبه 1.3 درصد (54 سنت) سقوط کرد و به رقم 40.09 دلار در هر بشکه رسید. همچنین، معامات نفت خام برنت نیز 1.3 درصد کاهش پیدا کرد و به قیمت 42.54 دلار در هر بشکه رسید.

بنابر گزارش رویترز، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در 16 ایالت آمریکا در پنج روز نخست ماه ژوئیه به شدت افزایش یافته است. با توجه به اعمال محدودیت های بیشتر برای مقابله با ویروس کرونا، این نگرانی وجود دارد که تقاضای سوخت در بزرگ ترین مصرف کننده سوخت جهان کاهش یابد. ایالت فلوریدا در حال اعمال مجدد برخی محدودیت ها برای مقابله با موارد رو به رشد ویروس است. کالیفرنیا و تگزاس نیز میزان ابتلای بالایی را گزارش کرده اند. این دو ایالت، از پر جمعیت ترین ایالت های آمریکا هستند و تاثیر زیادی بر اقتصاد و تقاضای سوخت این کشور دارند. در حال حاضر، کاهش سفرهای تابستانی موجب کاهش تقاضای بنزین شده است.

سازمان کشورهای صادرکننده ی نفت و متحدانش، تولیدات نفت را برای سومین ماه متوالی در ماه ژوئیه به میزان 9.7 میلیون بشکه در روز کاهش دادند. همچنین، کاهش تولید نفت از ماه آگوست تا پایان سال به میزان 7.7 میلیون بشکه در روز کاهش خواهد یافت. پیش بینی می شود ذخایر بنزین آمریکا 100 هزار بشکه افزایش یافته باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید