عقب‌نشینی طلا از اوج با بازگشت صعودی دلار

کدخبر: ۳۴۷۷۹۱
اقتصادنیوز: به‌رغم تشدید شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، با برگشت صعودی دلار، بهای اونس طلا دچار کاهش شد.
عقب‌نشینی طلا از اوج با بازگشت صعودی دلار

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکونومیک تایمز، افزایش همه گیری ویروس کرونا باعث افزایش سرمایه گذاری بر روی دارایی های امن شده است. اما از طرفی رقابت بین دارایی های امن افزایش یافته است. از همین رو، قیمت طلا در روز سه شنبه در رقابت با دلار کاهش پیدا کرد.

هر اونس طلا در روز سه شنبه با 0.4 درصد کاهش به قیمت 1776.43 دلار معامله شد. در بازار آمریکا نیز، معاملات آتی طلا 0.5 درصد کاهش پیدا کرد و به 1784 دلار در هر اونس رسید.

هانسن، تحلیل گر بازار در رابطه با کاهش قیمت طلا تصریح کرد: «بازار طلا به دلار ضعیف تری نیازمند است. قیمت طلا در برابر دلار ضعیف تر می تواند به 1800 دلار افزایش یابد». وی در ادامه افزود اخبار رشد شیوع ویروس کرونا به اندازه ای قوی نیست که بیش از این از بازار طلا حمایت کند.  افزایش شمار مبتلایان در امریکا موجب اعمال محدودیت های مجدد در برخی از شهرهای امریکا شده است. همچنین هند، دومین مشتری بزرگ طلا در جهان شاهد افزایش سریع تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا است. افزایش شیوع کرونا در هند می تواند بر بازار فیزیکی طلا اثرگذار باشد. قرنطینه ی سخت گیرانه در هند می تواند موجب کاهش شدید فروش و وارادت طلا شود.

همچنین در بازار سایر فلزات، هر اونس پالادیوم با 1.03 درصد کاهش به قیمت 1919.37 دلار معامله شد. با این حال، قیمت پلاتین 1 درصد افزایش یافت و به 821.17 دلار در هر اونس رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید