وزیر بهداشت با اشاره به یادداشت مسعود نیلی؛

وضعیت امروز بحران کرونادر ایران ناشی از جهل مانبود، نتیجه ضعف ما در اقتصاد بود/ اقتصاددانان به ما کمک کنند+فیلم

کدخبر: ۳۴۸۰۶۸
اقتصادنیوز:سعید نمکی وزیر بهداشت در نشست اضطراری ستاد مبارزه به کرونا در کلانشهر تهران در گزارشی برخی از چالش‌ها ومشکلات این وزارتخانه در مبارزه با کرونا را برشمرد.
وضعیت امروز بحران کرونادر ایران ناشی از جهل مانبود، نتیجه ضعف ما در اقتصاد بود/ اقتصاددانان به ما کمک کنند+فیلم

به گزارش اقتصادنیوز، او تاکید کرد:«‌وزیر بهداشت در دوگانه معیشت و سلامت، وزیر بهداشت که باید به سلامت می‌پرداخت، باید به معیشت بیش از سلامت می‌پرداخت و باید به همکارانش می‌گفت پروتکل بنویسید تا چگونه مشاغل را بازگشایی کنیم به جای آنکه بایستیم تا آن را ببندیم، ما برنامه‌ای برای تک‌رقمی کردن فوتی‌ها داشتیم و همچنین برنامه کنترل کرونا تا پایان خط بیماری در 13 استان به فاز مهار رسیدیم. برای 1300 شغل و حرفه در کمتر از 10 شبانه‌روز پروتکل نوشتیم. »

نمکی در ادامه با اشاره به تحریم‌های همه‌جانبه ایالات‌متحده علیه ایران و تاثیر آن بر زندگی بخش عمده‌ای از خانوارهای ایرانی تاکید کرد:«مردمی داریم که امورشان با یک زیرپله می‌گذرد و یا با فروش چند جوراب در روز ارتزاق می‌کنند. ما باید طرحی متناسب با توان این بخش از جامعه تدوین می‌کردیم.»

در همین زمینه 

هشدار مسعود نیلی به وزیر بهداشت؛ مبادا در ما‌ه‌آینده انگشت ملامت مردم به سوی شما نشانه رود!

پاسخ وزیر بهداشت به سرمقاله دنیای اقتصاد به قلم مسعودنیلی؛ به محض مشاهده تأثیر منفی طرح فاصله گذاری هوشمند، بر مدیریت بیماری سریعا خواستار احیای شرایط انقباضی خواهیم شد

 

وزیر بهداشت در ادامه  با اشاره به گزارش نهاد‌های امنیتی گفت: «‌این بحث که مردم از فقر و گرسنگی رو به طغیان می‌برند، بحثی جدی است. دولت، رییس‌جمهور، نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی باید به این معیشت و  جلوگیری از طغیان احتمالی چاره‌ای بیاندیشند. .»

نمکی با یاد‌اوری نامه یک اقتصاد‌دان به او  که در آن نوشته شده‌بود در آینده وزیر بهداشت باید پاسخگو باشد، گفت که من در جواب او نوشتم که اتفاقا شما باید پاسخگو باشید. اقتصاددانان باید به کمک من می‌امدند و راهی را ارائه می‌کردند که من چگونه سلامت را اداره کنم که معیشت مردم در آن لحاظ شده‌باشد.

نمکی ادامه داد:«‌اقتصاددانان مملکت، شما باید به من راهکار ارائه می‌کردید، که من چگونه در شرایط سخت کرونا مملکت را اداره کنم که طغیان ناشی از گرسنگی و فقر نداشته باشم.»

وزیر بهداشت در پایان با اشاره به شناخت او وهمکارانش از پیامدهای بازگشایی برخی از مشاغل ویا امکانات حمل ونقلی شهرها تاکید کرد:«وضعیت امروز کشور به سبب جهل ما نبود بلکه این ضعف ما در مقابل امکانات اقتصاد ایران، بود که بیش از این کشش نداشت. اگر روزی قرار باشد که خدای نکرده این زحمات مورد هجمه قرار گیرد، شاید حرف‌هایی بزنم که فراتر از کشش و ظرفیت بعضی از اندیشه‌ها باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید