مقایسه وضعیت قیمت بازارهای طلا، ارز، مسکن و... در ۲ ماهه نخست ۹۸ و ۹۹+جدول

کدخبر: ۳۴۸۳۷۸
اقتصادنیوز: مقایسه خلاصه وضعیت قیمت در بازارها طی ۲ ماهه نخست سال ۹۸ و ۹۹ نشان می‌دهد که میانگین نرخ خرید هر دلار در بازار آزاد از ۱۴هزار و ۱۰۰تومان به ۱۶هزار و ۱۰۰تومان افزایش یافته که رشدی ۱۳.۹ درصدی داشته است.
مقایسه وضعیت قیمت بازارهای طلا، ارز، مسکن و... در ۲ ماهه نخست ۹۸ و ۹۹+جدول

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایبِنا، معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به خلاصه وضعیت قیمت در بازارها طی ۲ ماهه نخست سال ۹۸ و ۹۹ پرداخته و نوشته است: میانگین نرخ خرید هر یورو در بازار آزاد شهر تهران از ۱۶ هزار تومان به ۱۷هزار و ۴۰۰ تومان افزایش یافته و رشدی ۸.۸ درصدی را به ثبت رسانده است.

طی مدت زمان مشابه هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز از ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده که ۳۶.۲ درصد رشد را نشان می‌دهد. این آمار برای هر قطعه سکه طرح قدیم نیز حکایت از رشدی ۳۷.۴ درصدی دارد. میانگین قیمت خرید هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در ۲ ماهه ۹۸ برابر با ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان که در ۲ ماهه امسال به ۶ میلوین و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

بهای هر متر مربع واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران نیز ۳۴.۸ درصد طی این مدت افزایش یافته و قیمت هر متر مربع واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران از ۱۲ میلیون تومان به ۱۶ میلوین و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

بالاترین رشد اما متعلق به شاخص ارزش سهام معامله شده در بازار سهام (۱۰۰=۱۳۹۵) است. این شاخص که در ۲ ماهه نخست سال ۹۸ برابر با ۴۷۹.۲ درصد بود، در ۲ ماهه امسال به ۳۷۸۷.۴ درصد رسیده و رشدی ۶۹۰.۴ درصدی را تجربه کرده است.

شاخص تعداد سهام معامله شده در بازار سهام (۱۰۰=۱۳۹۵) نیز طی مدت زمان مورد گزارش از ۴۱۰.۵ درصد به ۷۷۶.۹ درصد رسیده و ۸۹.۳ درصد رشد یافته است.

طی این مدت، شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی کل کشور (۱۰۰=۱۳۹۵) از ۱۷۲.۲ درصد به ۲۰۷.۴ درصد رسیده که ۲۰.۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

در ۲ ماهه نخست سال گذشته شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور (۱۰۰=۱۳۹۵) برابر با ۱۷۰.۷ درصد بود که در ۲ ماهه نخست امسال این رقم به ۲۰۶.۱ درصد رسیده و رشدی ۲۰.۷ درصدی را به ثبت رسانده است.

براساس این گزارش شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی کشور (۱۰۰=۱۳۹۵) نیز طی این مدت از ۱۸۱ درصد به ۲۱۴.۹ درصد رسیده و رشدی ۱۸.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

در ۲ ماهه نخست سال ۹۸ شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی کل خانوارهای استان تهران (۱۰۰=۱۳۹۵) ۱۷۲.۲ درصد بود که در ۲ ماهه نخست امسال به ۲۱۳.۴ درصد رسیده که رشدی ۲۳.۹ درصدی یافته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید