کوتاهی به پرداخت حقوق بیکاری در دوران کرونا

کدخبر: ۳۴۹۲۴۰
اقتصاد نیوز: روزنامه واشنگتن پست می‌نویسد، در حالیکه به طور میانگین در هر هفته بیش از یک میلیون نفر در آمریکا درخواست دریافت حقوق بیکاری می‌کنند اما بیشتر آنان در صف انتظار مانده و هنوز دولت به آنان هیچ پولی پرداخت نکرده است.
کوتاهی به پرداخت حقوق بیکاری در دوران کرونا

 

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از  واشنگتن پست، الکسیس هردز یکی از کارمندان فروشگاه بزرگ لباس که در دوران اولیه شیوع کرونا و تعطیلی‌های بعد از آن بیکار شد و از ماه آوریل (فروردین) تا کنون هر هفته درخواست دریافت حقوق بیکاری کرده است اما تا کنون موفق به دریافت هیچ مبلغی نشده است. 

براساس این گزارش، میلیون‌ها شهروند آمریکایی هنوز نتوانسته‌اند از حقوق بیکاری استفاده کنند در حالی که در دوران شیوع کرونا و تاثیر بد آن بر اقتصاد خانواره‌های آمریکایی باید هر ماه هزینه اجاره و خرد و خوراک خود را از سپرده‌های پیشین بپردازند. 

این درحالیست که هر هفته به شمار بیکاران ناشی از تعطیلی مراکز اقتصادی  افزوده می‌شود و تنها در هفته گذشته یک میلیون و چهارصد هزار نفر که عمده آنان از صنعت هواپیمایی بودند درخواست دریافت حقوق بیکاری کرده‌اند. 

هردز در مصاحبه با واشنگتن پست در توضیح چهار ماه بیکاری گفت: ما هم اکنون قادر هستیم تنها نیمی از نیازهای روزانه خود را خرید کنیم و پرداخت قبوض و اجاره بهای خانه بسیار برای ما سخت شده است. 

طبق گفته واشنگتن پست در چهار ماه گذشته در حدود ۵۰ میلیون نفر در آمریکا درخواست دریافت حقوق بیکاری کرده‌اند. 

بر اساس آمار دانشگاه آمریکایی جانز هاپکینز، تاکنون ۱۲ میلیون و ۶۳۱ هزار و ۷۳۴ نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از ۵۶۲ هزار و ۹۱۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند. همچنین بیش از ۷ میلیون و ۳۶۷ هزار و ۴۹۰ بیمار در کشورهای مختلف جهان از این بیماری بهبود یافته‌اند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید