«هوش‌دار» خبرگزاری اصولگرا به پارتیزان‌های اقتصادی مجلس

کدخبر: ۳۴۹۳۸۵
اقتصادنیوز: خبرگزاری تسنیم در یادداشتی با عنوان «یک هوش‌دار به "پارتیزان‌های جوان اقتصادیِ" مجلس»، خواستار توجه افراد اقتصادی مجلس به الزامات فرهنگی و انسانی اصلاحات اقتصادی شد.
«هوش‌دار» خبرگزاری اصولگرا به پارتیزان‌های اقتصادی مجلس

به گزارش اقتصادنیوز، تسنیم نوشت:

ظاهراً این مجلس قرار کرده که بار زمین‌ماندۀ ده‌ها سال فساد و ناکارآمدی حکمرانان پیشین خود در این حوزه را با جدیت اصلاح کند. به نظر می‌رسد حتی نائل شدن به بخشی از این محورهای مهم، برکات فراوانی برای مردم نجیب و موقّر و مظلوم و پای‌کار ایران عزیز داشته باشد.

اما در یک مورد باید شدیداً انذار داد: اصلاحاتِ زیرساختی، اصولاً از جنس «فرهنگی» و نرم هستند و به‌صورت بطئی و طی زمان رخ می‌دهند. لذا فشار برای انجام «دفعیِ» یک تحول یا انقلاب اقتصادی، بدون توجه به الزامات «انسانیِ» آن، اغلب به شکست می‌انجامد.

فارغ از گلایه‌هایی که از رویکرد سیاسی برخی نمایندگان وجود دارد و باید هرچه سریعتر اصلاح شود، کارشناسان اقتصادی از حیث اقتصادی به این مجلس دل بسته‌اند و امید دارند که اصلاحاتی که چند دهه در مجامع علمی فریاد زده شده، در این مجلس تحقق یابد. آنچه می‌ماند و محل تأمل و دقت بیشتر برای نمایندگان محترم است، توجه به الزاماتی است که بیشتر رفتاری (فرهنگی) یا نهادی یا تکنولوژیک یا سرمایه‌بر هستند و بر این مبنا طی زمان به دست می‌آیند، نه در یک آن.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید