مبلغ سهام عدالت فروخته شده به بانک‌ها کی واریز می‌شود؟

کدخبر: ۳۴۹۸۰۲
اقتصاد نیوز: معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: بر اساس قانون بانک‌ها مکلفند سهام عدالت را به مناسب‌ترین قیمت و به نفع سهامدار به فروش برسانند.
مبلغ سهام عدالت فروخته شده به بانک‌ها کی واریز می‌شود؟

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، در خصوص زمان پرداخت وجه سهام عدالت فروخته شده سهام داران گفت: بر اساس قانون بانک‌ها مکلف هستند سهام عدالت را با قیمتی مناسب که صلاح سهام داران در آن است به فروش برسانند.

او با بیان اینکه زمان عرضه و فروش سهام افراد توسط بانک ممکن است چندین روز به طول بیانجامد افزود: مردم ضمن بی اطلاعی از این موضوع گمان می‌کنند مبلغ سهام فروخته شده به محض ثبت سفارش در بانک باید به حساب شان واریز شود.

بهروزی تصریح کرد: این باور مردم با چارچوب کاری بازار سرمایه تطابق ندارد و بانک‌ها موظفند بر اساس قیمتی مطلوب و مناسب سهام عدالت سهامداران را به فروش برسانند.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: بر اساس قانون، بانک‌ها باید از تاریخ فروش سهام تا حداکثر سه روز کاری (۷۲ ساعت) مبلغ سهام فروخته شده را به حساب مشتریان واریز کنند.

او با بیان اینکه این مهلت سه روزه از زمانی است که بانک اقدام به فروش سهام می‌کند تاکید کرد: ممکن است بازه زمانی فروش سهام طولانی‌تر شود.

بهروزی ادامه داد: افرادی که مدت زیادی از فروش سهام شان توسط بانک گذشته و هنوز مبلغ سهام به حساب آن‌ها واریز نشده می‌توانند جهت پیگیری به اداره کل امور اداری و اقتصادی استان اطلاع دهند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید