برنامه‌های جدید ثروتمندترین آسیایی جهان؛ از طرح مشترک با گوگل تا راه‌اندازی جیوگلس

کدخبر: ۳۵۰۰۳۴
اقتصادنیوز: آمبانی پس از کسب 20 میلیارد دلار سرمایه برای پلتفرم جیو، اکنون در تلاش است تا سرمایه گذاران بیشتری را برای شرکت خرده فروشی خود جذب کند.
برنامه‌های جدید ثروتمندترین آسیایی جهان؛ از طرح مشترک با گوگل تا راه‌اندازی جیوگلس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ، میلیاردر هندی، موکش آمبانی پس از جمع آوری بیش از 20 میلیارد دلار سرمایه گذاری در سه ماه اخیر، واحد خرده فروشی خود را برای شرکای جهانی آماده می کند. ثروتمندترین مرد آسیا و رئیس شرکت صنایع ریلاینس روز چهارشنبه اعلام کرد: «سرمایه گذران بسیاری جذب خرده فروشی ریلاینس شده اند. در چند ماه آینده، شرکای جهانی و سرمایه گذاران وارد این شرکت خواهند شد». آمبانی، فناوری و خرده فروشی را به عنوان زمینه هایی برای رشد شناسایی کرده است.

خرده فروشی ریلاینس که سوپرمارکت ها، بزرگ ترین فروشگاه های زنجیره ای لوازم الکترونیکی هند و فروشگاه اینترنتی مواد غذایی به نام جیومارت را شامل می شود، تا مارس 2020 حدود 22 میلیارد دلار درآمد داشته است. حدود 12 هزار فروشگاه در 7 هزار شهر تحت مدیریت شرکت ریلاینس فعالیت می کنند.

با این حال، سهام این شرکت در روز چهارشنبه به میزان 3.8 درصد سقوط کرد. براساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ارزش خالص دارایی های آمبانی به 69 میلیارد دلار کاهش یافت و او به رده دهم ثروت مندترین افراد جهان سقوط کرد. در اوایل هفته ی گذشته آمبانی پس از ایلان ماسک، وارن بافت، سرگئی برین و لری پیج برای مدت کوتاهی در مقام ششم قرار گرفته بود.

در جلسه سهامداران، بیشترین تمرکز آمبانی در ارائه 93 دقیقه ای به سرمایه گذاران در رابطه با فناوری بود. او در این جلسه از سرویس های مختلفی همچون شبکه بی سیم نسل پنجم و یک پلتفرم پخش ویدئو رونمایی کرد. این سرویس ها تا اوایل سال آینده فعال خواهند شد. پلتفرم جیو نیز که در سال گذشته رونمایی شد، خرده فروشی آنلاین، پخش ویدئو، پرداخت دیجیتال، آموزش و مراقبت های بهداشتی را شامل می شود.

طرح های آمبانی، جیو را در رقابت مستقیم با غول های تجارت الکترونیک مانند آمازون و والمارت قرار می دهد. شرکت الفابت گوگل نیز به تازگی بر روی پلتفرم جیو سرمایه گذاری کرده است. این شرکت چهارشنبه پیش از سرمایه گذاری 4.5 میلیارد دلاری در 7.7 درصد از سهام جیو خبر داد.

برخی از برنامه ها و طرح های آمبانی در زیر آورده شده است:

  • گوگل و جیو در حال ساخت یک سیستم عامل برای تولید تلفن های هوشمند ارزان قیمت 4G و 5G هستند.
  • پورتال خرید آنلاین جیومارت و واتس اپ برای ایجاد فرصت های رشد برای میلیون ها فروشنده در هند با هم همکاری خواهند کرد. این اقدام مشترک، مشتریان را قادر می سازد تا با فروشگاه های اینترنتی ارتباط برقرار کنند.
  • جیوگلس معلم ها و دانش آموزان را قادر می سازد تا کلاس های آموزشی را در اتاق های مجازی سه بعدی برگزار کنند.
  • پهنای باند برای شرکت ها و مشاغل خرد

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید