کشف سکه‌های 3 هزار ساله از باند عتیقه‌جات

کدخبر: ۳۵۰۲۰۵
اقتصادنیوز: رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از کشف ۷۵۰ سکه عتیقه مربوط به سه هزار سال پیش و یک کتاب قدیمی خبر داد و گفت: ارزش اموال کشف شده توسط کارشناسان میرات فرهنگی در حال بررسی است.
کشف سکه‌های 3 هزار ساله از باند عتیقه‌جات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سردار کیوان ظهیری در ان باره گفت: با دریافت خبری مبنی بر اینکه پدری ۷۰ ساله به همراه دو تن از فرزندان ۴۷ و ۳۷ ساله اش ساکن یکی از استان های همجوار استان تهران با همکاری دو تن از همدستانشان ساکن شهر تهران باندی پنج نفره جهت فروش طلاجات و سکه های عتیقه تشکیل داده اند بررسی موضوع در دستور کار تیمی از ماموران متخصص کلانتری ۱۰۵ سنایی قرار گرفت.

وی عنوان کرد: بررسی های اولیه حکایت از این داشت، این پدر و سه پسرش با استفاده از ابزار گنج یاب و حفاری های غیر مجاز، طلاجات و سکه های عتیقه را در یکی از استان های همجوار استان تهران کشف و پس از شناسایی خریدار توسط دو تن از همدستانشان در شهر تهران به فروش می رسانند.

این مقام انتظامی توضیح داد: در گام بعدی از تحقیقات پلیسی مشخص شد که اخیراً این افراد تعدادی سکه قدیمی مربوط به ۳۰۰۰ سال پیش را کشف و قصد فروش آن به یکی از خریداران در شهر تهران را دارند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران افزود: در ادامه تحقیقات پلیسی محل قرار اعضای این باند و خریدار در یکی از مراکز موسیقی شهر تهران شناسایی و با دستور قضائی دستگیری فروشندگان و خریدار عتیقه جات در دستور کار قرار گرفت و مراقبت های ویژه پلیسی از محل قرار متهمان آغاز شد.

سردار ظهیری تصریح داد: مراقبت های ویژه ادامه داشت تا اینکه شامگاه ۲۴ تیرماه اعضای این باند پنج نفره به محل قرار مراجعه و با حضور شخص خریدار به انجام معامله پرداختند که ماموران عملیات کلانتری ۱۰۵ سنایی در یک عملیات پلیسی موفق شدند کلیه اعضای این باند و همچنین خریدار سکه و طلاجات عتیقه را دستگیر کنند.

وی تصریح کرد: ماموران کلانتری سنایی در بررسی های بیشتر ۷۵۰ عدد سکه عتیقه، سه آلبوم مخصوص به سکه‌های ۳۰۰۰  هزار سال پیش، یک کتاب قدیمی و تعدادی تجهیزات لازم برای حفاری از متهمان کشف کردند.

به گفته سردار کیوان ظهیری ، کلیه عتیقه جات کشف شده برای ارزش گذاری به مرکز میراث فرهنگی تحویل شده است و هر شش متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی گرفتند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید