اینوستینگ واکنش شاخص‌های ارزی به توافق اتحادیه اروپا را بررسی کرد؛

تأثیر بسته حمایت اقتصادی بر ارزش دلار و یورو

کدخبر: ۳۵۰۹۹۴
اقتصادنیوز: بسته محرک اقتصادی اتحادیه اروپا و همچنین اخبار امیدوارکننده در رابطه با تولید واکسن کرونا باعث تضعیف دلار در روز سه شنبه شد.
تأثیر بسته حمایت اقتصادی بر ارزش دلار و یورو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  سایت اینوستینگ، در حالی که یورو از توافق اتحادیه اروپا برای حمایت از بهبود اقتصادی سود می برد، دلار در روز سه شنبه تحت فشار قرار گرفت. شاخص دلار که وضعیت دلار را در برابر شش ارز دیگر ارزیابی می کند در روز سه شنبه با 1 درصد کاهش به رقم 95.718 رسید.

رهبران اتحادیه اروپا پس از چهار روز، در رابطه با محرک اقتصادی 750 میلیارد یورویی در جهت حمایت از بهبود اقتصاد به توافق رسیدند. 390 میلیارد یورو از از این بسته ی حمایتی به صورت کمک هزینه های بدون بازپرداخت و 360 میلیارد دلار به صورت وام  ارائه خواهد شد.

در این میان، براساس آخرین آمار دانشگاه جان هاپکینز، تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان از مرز 14.7 میلیون نفر عبور کرده است و بیش از 609 هزار نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند. با این حال، داده های دلگرم کننده در رابطه با سه واکسن ویروس کرونا از جمله یک آزمایش دقیق در دانشگاه آکسفورد، موجب تضعیف پناهگاه امن دارایی های مانند دلار شده است.

علاوه بر یورو، پوند استرلینگ نیز به دلیل اخبار مثبت از نشست اتحادیه ی اروپا در روز سه شنبه تقویت شد. همچنین مذارکات پیش رو در رابطه با برگزیت نیز به افزایش قیمت پوند کمک کرده است. وزیر امور خارجه آلمان در روز سه شنبه در این رابطه اظهار کرد: «دستیابی به توافق بین انگلیس و اتحادیه اروپا تا ماه اکتبر بلندپروازانه و در عین حال امکان پذیر است».

مترجم: گیسو جعفری

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید