سیگنال ارزی از نیما به فردوسی

کدخبر: ۳۵۱۲۴۳
اقتصادنیوز: مطابق اعلام بانک مرکزی، عرضه ارز در سامانه نیما همچنان در سطح قابل توجهی قرار دارد. افزایش عرضه در بازار نیما، به منزله کاهش مراجعه واردکنندگان به بازار فردوسی برای تامین ارز است. این مسئله، تقاضای ارزی را در بازار فیزیکی کاهش داده است.
سیگنال ارزی از نیما به فردوسی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، براساس گزارش‌های دریافتی از سامانه نیما، تا ساعت 16:00 روز چهارشنبه مورخ 1 مردادماه در مجموع 279 میلیون دلار در این سامانه عرضه شده که نرخ میانگین موزون معاملات، 18,200 تومان به ازای هر دلار بوده است.

شایان ذکر است سامانه نیما با عنوان کامل «نظام یکپارچه‌ی معاملات ارزی» با هدف تسهیل تامین ارز توسط بانک مرکزی راه‌اندازی شده است که از طریق آن خریداران (واردکنندگان) و فروشندگان (صادرکنندگان) ارز متناسب با نیازهای خود نسبت به انجام عملیات ارزی در محیط الکترونیک اقدام می‌کنند. بنابراین حجم و قیمت معاملات انجام شده در آن، در فرآیند تعیین نرخ ارز نقشی تعیین کننده دارد.

 به گزارش اقتصادنیوز، بانک مرکزی دیروز هم خبر داد که عرضه ارز در سامانه نیما طی روز دوشنبه افزایش قابل توجهی داشته است.  روز دوشنبه مورخ ۳۰ تیرماه ۱۳۹۹ حدود ۳۴۲ میلیون دلار در سامانه نیما عرضه شد که نسبت به روز قبل از آن، حدود ۱۳۱ درصد رشد داشته است. در واقع روز یکشنبه حدود ۱۴۸ میلیون دلار عرضه ارز در نیما رخ داد. این در حالی است که بانک مرکزی پیشتر در اطلاعیه‌ای خبر داده بود که در ۲ روز ابتدای هفته، حدود ۳۰۰ میلیون دلار در بازار نیما عرضه شده است، در نتیجه یک جهش قابل توجه در روز دوشنبه، با توجه به پایان مهلت صادرکنندگان برای رفع تعهد ارزی به‌وجود آمد. عرضه روز دوشنبه بیش از ۲ برابر عرضه‌های روز شنبه و یکشنبه بوده است. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید