سیل و کرونا چای هندی را گران کرد

کدخبر: ۳۵۱۳۵۱
اقتصاد نیوز: قیمت چای در هند که دومین تولیدکننده بزرگ این محصول در جهان است، در پی وقوع سیلهای شدید و محدودیتهای وضع شده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، به رکورد بالایی صعود کرد.
سیل و کرونا چای هندی را گران کرد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، منابع بازرگانی متعدد اظهار کردهاند که افزایش قیمت ممکن است از صنعت چای هند که با افزایش هزینه های تولید مواجه شده است، حمایت کند اما صادرات دهلی نو را کمتر خواهد کرد و باعث رونق بیشتر صادرکنندگان رقیب مانند کنیا و سریلانکا می شود.

پرابهات بزبوراه، رئیس انجمن چای هند در این باره گفت: سیلها به مزارع چای در ایالت آسام که منبع تولید بیش از نیمی از محصول چای هند است، آسیب زدهاند. در حالی که پیش از این هم محدودیتهای رفت و آمد کارگران برای مهار شیوع ویروس کرونا، باعث کاهش میزان تولید شده بود.

سیلهایی که از ماه مه در این ایالت به وقوع پیوسته، جان ۸۴ نفر را گرفته و بیش از ۲.۷۵ میلیون نفر را آواره کرده است.

افت ۱۰ درصدی محصول ممکن است با افزایش ۱۲ درصدی قیمت پس از هشت سال ثبات قیمت جبران شود اما سال آینده قیمتها ممکن است با انتشار گزارشهایی درباره تولید بالاتر، کاهش پیدا کنند.

بر اساس گزارش رویترز، طبق اعلام انجمن چای هند، افت تولید قیمت مزایده هفتگی را به رکورد ۲۳۲.۶۰ روپیه معادل ۳.۱۱ دلار در هر کیلوگرم رسانده است که ۵۷ درصد بالاتر از مدت مشابه سال گذشته است. در حالی که میانگین قیمت سالانه در سالهای اخیر حدود یک تا سه درصد تغییر داشته است.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید