فوربس رفتار سرمایه‌گذاران وال‌استریت را تحلیل کرد؛

خیز طلا برای فتح قله تاریخی، ورود دلار به سراشیبی سقوط

کدخبر: ۳۵۱۸۰۶
اقتصادنیوز: در حالی که سرمایه‌گذاران وال‌استریت از دلار دوری می کنند، طلا در مسیر دستیابی به یک رکورد جدید قرار دارد.
خیز طلا برای فتح قله تاریخی، ورود دلار به سراشیبی سقوط

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فوربس، بحران همه گیری کرونا قیمت طلا را به بالاترین میزان در یک دهه ی اخیر نزدیک کرده است. تحلیل گران انتظار دارند افزایش قیمت طلا در میان مدت ادامه یابد و از بالاترین میزان در سال 2011 نیز فراتر رود.

در گزارش اخیر وولف نوشته شده است: "ما بر این باور هستیم که قیمت طلا به رکورد تازه ای دست خواهد یافت. قله ی جدید طلا باعث خواهد شد تا تمام ارزها نیز به قله های جدیدی صعود کنند".

قیمت طلا از آغاز سال 2020 تاکنون به میزان 24 درصد رشد داشته است.

نگرانی از تورم سیگنال محرک افزایش قیمت طلا

در شرایطی که سرمایه گذاران به طور فزاینده ای نگران کاهش قدرت خرید به واسطه ی تضعیف دلار آمریکا هستند، افزایش قیمت طلا ادامه خواهد داشت.

بحران کرونا موجب شد تا دولت آمریکا مبالغ زیادی را صرف بهبود اقتصادی کند. دولت آمریکا در آینده نیاز دارد تا مالیات را افزایش دهد یا پول بیشتری چاپ کند. در هر دو صورت، این مساله باعث می شود که دارایی های وابسته به دلار نسبت به دارایی هایی مانند طلا جذابیت کمتری داشته باشند.

گرچه قیمت طلا طی چند سال گذشته روند افزایشی و کاهشی داشته است، اما ارزش این فلز در دوره های طولانی مدت حفظ می شود. از این رو، برخی از سرمایه داران تمایل دارند تا برای حفاظت ثروت خود در برابر تورم از طلا استفاده کنند.

دلار در برابر سایر ارزها سقوط می‌کند

تضعیف دلار در برابر سایر ارزهای رقیب نیز یکی از دیگر از عوامل افزایش تمایل به سرمایه گذاری در بازار طلا است. براساس گزارش بلومبرگ، شاخص دلار که میزان بازدهی دلار را در برابر ازرهای اصلی ارزیابی می کند، از 103 در ماه مارس به 94.7 سقوط کرده است. این افت بیانگر کاهش اعتماد به ارزش دلار است.

سقوط دلار همچنین نشان دهنده ی ادامه ی روند صعودی طلا  در میان مدت است. زیرا قیمت طلا با ارزش دلار رابطه ی معکوس دارد، و در مواقعی که ارزش دلار کاهش می یابد، قیمت طلا افزایش پیدا می کند.

با توجه وضعیت اقتصادی آمریکا به نظر می رسد دلار همچنان تضعیف شود و سیر صعودی طلا ادامه یابد.

مترجم: گیسو جعفری

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید