فوربس خبرداد

جهش ناگهانی بیت‌کوین دربازارها +توصیه کارشناسان به دارندگان بیت‌کوین

کدخبر: ۳۵۲۴۷۱
اقتصادنیوز: قیمت بیت کوین به طور ناگهانی به سوی سطح 12 هزار دلار جهش پیدا کرد. با این حال، تحلیل گران در مورد ادامه روند صعودی بیت کوین اختلاف نظر دارند.
جهش ناگهانی بیت‌کوین دربازارها +توصیه کارشناسان به دارندگان بیت‌کوین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فوربس، پس از یک دوره طولانی ثبات، قیمت بیت کوین برای اولین بار از ماه ژوئن در روز دوشنبه به طور ناگهانی به بالاتر از 10 هزار دلار جهش پیدا کرد و در مسیر دستیابی به سطح 12 هزار دلار قرار گرفت. قیمت بیت کوین در هفت روز گذشته حدود 20 درصد افزایش یافته و به رقم 11420 دلار رسیده است.

با این حال، برخی از ناظران بازار هشدار می دهند که سود اخیر بیت کوین ماندگار نخواهد بود. وضعیت بازار بیت کوین نشانگر آن است که احتمال بازگشت بیت کوین به بالاترین قیمت خود تا پایان سال جاری تنها 7 درصد است. قیمت بیت کوین در سال 2017 به بالاترین میزان خود و به رقم 19783 دلار رسیده بود.

در ماه مارس، قیمت بیت کوین همراه با سهام جهانی و سایر کلاها به شدت کاهش یافت. زیرا همه گیری کرونا در سراسر جهان گسترش یافت و کشورها در مهار بحران به بن بست رسیدند. اما پس از آن قیمت بیت کوین به سرعت بهبود پیدا کرد. با این حال، تحلیل گران هشدار دادند که قیمت بیت کوین ممکن است در کوتاه مدت پایین بیاید.

طبق گزارشی که در رابطه با حرکت بیت کوین به سوی سطح 12 هزار دلار منتشر شده است، نیمی از 28 کارشناس بیت کوین و ارز دیجیتال معتقد هستند اکنون زمان مناسبی برای خرید بیت کوین است. در حالی که 18 درصد از تحلیل گران بر این باور بودند که اکنون زمان مناسب تری برای فروش است. 32 درصد از کارشناسان نیز  به سرمایه گذارن توصیه کردند بیت کوین خود را نگه دارند.

از طرفی الویرا سوجلی، استادیار دانشگاه نیو ساوت ولز پیش بینی می کند قیمت بیت کوین تا 31 دسامبر سال 2020 کمتر از 10 هزار دلار خواهد بود. سوجلی با اشاره به اثرات کرونا بر اقتصاد تصریح کرد موج دوم یا سوم شیوع کرونا قیمت بیت کوین را کاهش خواهد داد. اما دیگر تحلیل گران اطمینان دارند که روند صعودی قیمت بیت کوین ادامه خواهد داشت. با این حال، تلاش برای پیش بینی حرکت قیمت بیت کوین بسیار دشوار است. برخی تحلیل گران نیز در مورد تلاش برای پیش بینی حرکت بازار هشدار داده اند.

مترجم: گیسو جعفری

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید