طی نهمین مرحله حراج اوراق بدهی دولتی؛

۴۴ هزار میلیارد ریال اوراق بدهی فروخته شد

کدخبر: ۳۵۲۶۱۱
اقتصادنیوز: بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای نتیجه حراج اوراق بدهی دولتی را اعلام کرد و خبر از فروش ۴۴ هزار میلیارد طی این حراج و همچنین فروش این اوراق از طریق بورس در هفته جاری داد.
 ۴۴ هزار میلیارد ریال اوراق بدهی فروخته شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، در نهمین مرحله از این حراج  اوراق بدهی دولتی، ۱۰ بانک و صندوق سرمایه‌گذاری سفارش‌های خود را در مجموع به ارزش ۷۳.۷ هزار میلیارد ریال ثبت کردند، که از این میان 

وزارت امور اقتصادی و دارایی با فروش ۱۱.۸ هزار میلیارد ریال اوراق «اراد۴۱» با نرخ بازده تا سررسید ۱۸.۹ درصد، ۲۸۵ میلیارد ریال اوراق «اراد۴۲» با نرخ بازده تا سررسید ۱۹.۹ درصد و ۴۷۰ میلیارد ریال اوراق «اراد۴۳» با نرخ بازده تا سررسید ۲۰.۷ درصد (در مجموع ۱۲.۶ هزار میلیارد ریال) موافقت کرد.

به علاوه، سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی در فرآیند خارج از حراج و از طریق بورس، حدود ۴.۴ هزار میلیارد ریال اوراق «اراد۴۰» را با نرخ بازده تا سررسید ۲۰.۹ درصد و همچنین ۱۷.۳ هزار میلیارد ریال اوراق «اراد۴۱»، ۶ هزار میلیارد ریال اوراق «اراد۴۲» و ۳.۸ هزار میلیارد ریال اوراق «اراد۴۳» را در نرخ‌های کشف شده در حراج خریداری کردند.

بر این اساس در مجموع، ۴۴ هزار میلیارد ریال اوراق بدهی دولت در روز سه‌شنبه ۷ مردادماه توسط بانک‌ها، نهادهای مالی و سایر سرمایه‌گذاران خریداری شد.

طبق اطلاع کارگزاری بانک مرکزی مرحله دهم حراج اوراق بدهی دولتی جهت فروش به بانک‌ها، موسسات اعتباری غیربانکی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های بیمه‌ای و شرکت‌های تأمین سرمایه،  روز سه‌شنبه ۱۴ مردادماه ۱۳۹۹ اجرا می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید