روابط ایران و روسیه وارد فاز جدیدی می شود

کدخبر: ۳۵۳۳۳۷
​اقتصادنیوز: روسیه یک بندر جدید با ظرفیت ۱۲.۵ میلیون تن در منطقه کالمیکیا می سازد که بنادر ایران، هند و قزاقستان را به روسیه متصل خواهد کرد.
 روابط ایران و روسیه وارد فاز جدیدی می شود

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  تسنیم ، بر اساس گزارش راشاتودی، یک بندر دریایی با ظرفیت 12.5 میلیون تن در منطقه کالمیکیا در روسیه  در نزدیکی شهر لاگان ساخته می شود. این بندر، بنادر ایران، هند و قزاقستان را به روسیه متصل خواهد کرد.

این بندر جدید از 32 پایانه بارگیری و سایر تاسیسات تشکیل شده و ظرفیت ذخیره سازی همزمان 300 هزار تن غلات را دارد. همچنین پایانه‌هایی برای ذخیره روغن های گیاهی، میوه و سبزیجات و سایر کالاها ساخته می شود. این پایانه ها هرکدام 5 میلیون تن ظرفیت دارند و ظرفیت پایانه محموله‌های مایع هم به 500 هزار تن می رسد.

 حمل و نقل کانتینری یکی از اهداف امیدبخش این بندر جدید است چون قطب های فعلی حمل و نقل دریایی در مناطق همسایه، برای این کار در نظر گرفته نشده اند. قرار است حمل و نقل کانتینری بیشتر از هند و کشورهای حاشیه خلیج فارس و از طریق ایران انجام شود.

 این بندر روسی در دریای مازندران به طرز قابل توجهی زمان مورد نیاز برای تحویل کالاها از چین و سایر کشورهای آسیایی به اروپا را کاهش می‌دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید