فرصت مناسب جدید برای خرید طلا!

کدخبر: ۳۵۳۵۲۱
اقتصادنیوز: با ادامه روند صعودی و نزدیک شدن قیمت هر اونس طلا به ۲هزار دلار، تحلیلگران می‌گویند ممکن است با تحکیم قیمت این فلز ارزشمند، فرصت‌هایی برای خرید در هفته جاری وجود داشته باشد.
فرصت  مناسب جدید برای خرید طلا!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از «ایسنا» تحلیلگران اظهار می‌کنند عوامل زیادی در معاملات هفته جاری مورد توجه خواهند بود اما در مقطع فعلی هیچ عاملی مانع روند صعودی طلا نخواهد بود.

در این باره بیشتر بخوانید:

قیمت جهانی طلا باز هم رکورد زد

 به گفته اورت میلمان، کارشناس فلزات ارزشمند گینزویل، اخبار اقتصادی خوب به نفع طلا هستند، زیرا آمار بهتر از حد مطلوب، انتظارات تورمی را بالا می‌برد و انتظار می‌رود طلا در هفته جاری به مرز ۲هزار دلار صعود کند. با نزدیک شدن آمریکا به زمان انتخابات ریاست‌جمهوری در نوامبر، بازارها نوسان بیشتری را تجربه خواهند کرد. دانیل پاویلونیس، کارگزار ارشد کالا در شرکت آر‌جی‌او فیوچرز در این باره گفت: مطمئن هستم که ما همچنان با فلزات ارزشمند به‌خصوص طلا، از دیوار نگرانی‌ها بالاتر می‌رویم و قیمت‌ها بالاتر خواهد رفت. خواه شما ترامپ را دوست داشته باشید یا نه اما بازار او را دوست دارد و پیروزی جو بایدن در انتخابات احتمالا باعث ریزش شدید بازار خواهد شد. طلا در حال حاضر یک فضای پرریسک را دنبال می‌کند که با دلار ضعیف‌تر مصادف شده و به نوبه خود به صعود طلا به رکورد جدید کمک کرده است. به گفته پاویلونیس، میزان نقدینگی که به اقتصاد تزریق شده است، کم‌سابقه بوده است. طلا در چنین شرایطی یک دارایی امن به شمار می‌رود.  تحلیلگران انتظار دارند طلا تا حدود تحکیم قیمت یا عقب‌نشینی قیمت پیدا کند با این همه نظرات درباره میزان این عقب‌نشینی متفاوت است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید