خریداران سکه های بانک مرکزی بخوانند/ جزئیات جدید اخذ مالیات

کدخبر: ۳۵۳۵۵۵
اقتصادنیوز: معاون سازمان امور مالیاتی با اشاره به تسهیلات برای مالیات سال ۹۸ مشاغل خُرد، گفت: کسانی که در جریان عرضه سکه از سوی بانک مرکزی اقدام به خرید کرده اند تا سقف معینی مشمول پرداخت مالیات مقطوع می‌شوند.
خریداران سکه های بانک مرکزی بخوانند/ جزئیات جدید اخذ مالیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم،  بر اساس تبصره ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم با توجه به محدودیت‌های بیماری کرونا و با هدف حمایت از مشاغل خرد این دستورالعمل صادر شده و مشاغلی که مالیات عملکرد آن‌ها در سال 97 تا 2 میلیون و 500 هزار تومان بوده برای سال 98 بدون افزایش نرخ اعمال خواهد شد.

محمد مسیح گفت: برای مشاغلی که مالیات عملکرد سال 97 آن‌ها دو میلیون و پانصد تا پنج میلیون تومان بوده رشد 4 درصد، بین 5 میلیون تا 10 میلیون تومان، 8 درصد و 10 میلیون تومان به بالا 12 درصد افزایش در نظر گرفته شده است. امسال این امکان نیز در نظر گرفته شده که صاحبان مشاغل بتوانند با ارائه اظهارنامه مالیاتی نیز نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنند.

وی گفت: مشاغلی که در سال 97 فروش و درآمد آن‌ها حداکثر 990 میلیون تومان است می‌تواند از ظرفیت این تبصره استفاده کنند که شامل صاحبان مشاغل گروه‌های دوم و سوم قانون مالیات‌های مستقیم و عمدتاً شامل سوپرمارکت‌ها خواربارها، نانوایی‌ها، املاک و مواردی از این دست هستند. صاحبان این مشاغل می‌توانند در پنج قسمت مساوی این مالیات مقطوع را پرداخت کنند.

معاون سازمان امور مالیاتی درباره مالیات خرید سکه، گفت: کسانی که در جریان عرضه سکه از سوی بانک مرکزی اقدام به خرید کرده اند تا سقف معینی مشمول پرداخت مالیات مقطوع می‌شوند و دستورالعمل دقیق آن طی یکی دو روز آینده اعلام می‌شود.

قیمت سکه

الزام تسلیم اظهارنامه مالیاتی

مسیح افزود: خریداران سکه که سکه‌های خود را عرضه می‌کنند و به فروش می‌رسانند باید حتماً نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی و همچنین پرداخت مالیات متعلق آن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه ما اطلاعات مربوط به خریداران سکه را در اختیار داریم گفت: عرضه و فروش این سکه‌ها نیز در نهایت برای ما مشخص خواهد شد و مالیات ان‌را نهایتاً مطالبه خواهیم کرد.

معاون سازمان امور مالیاتی تاکید کرد: خریداران سکه با تعداد بالا در صورت پرداخت نکردن مالیات شامل جرایمی می‌شوند که غیرقابل بخشودگی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید