معاون سازمان امور مالیاتی خبر داد:

وصول مالیات از بساز و بفروش ها

کدخبر: ۳۵۳۵۶۶
اقتصاد نیوز:معاون سازمان امور مالیاتی خبر داد از بساز و بفروش هایی که ابتدای فروردین 95 مجوز ساخت گرفته و ساختمان خود را به فروش رسانده اند مالیات گرفته می شود.
وصول مالیات از بساز و بفروش ها

به گزارش اقتصاد نیوز،محمد مسیحی در گفت و گو با فارس اجرای ماده ۷۷ قانون مالیات های مستقیم را از رویکردهای سازمان مالیاتی دانست و افزود:این ماده مربوط به مالیات بساز و بفروش ها است که از تاریخ ۱ فروردین ۹۵ جواز ساخت گرفته و ساختمان را ساخته و به فروش رساندند.

ماده قانون مالیات های مستقیم تاکید دارد: درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی ناشی از ساخت و فروش هر نوع ساختمان حسب مورد مشمول مقررات مالیات بر درآمد موضوع فصول چهارم و پنجم باب سوم این قانون خواهد بود.

بر مبنای این فصول اشخاص حقیقی بسته به طبقه درآمدی15 تا 25 درصد از درآمد را مالیات می دهند و اشخاص حقوقی مقطوع 25 درصد مالیات می دهند.

D1737209T13086984(web)(web)(b)

 

مسیحی با تاکید بر اینکه سازندگان باید اظهارنامه‌مالیاتی بدهند گفت:در غیر این صورت اطلاعات سازندگان را دریافت خواهیم کرد و در این صورت سازمان از آنها مطالبه خواهد کرد که علاوه بر مالیات بخشی از جرایم،به خصوص جریمه عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی که غیر قابل بخشودگی است از آنان اخذ می شود.

معاون سازمان امور مالیاتی با تاکید بر اینکه به طور جدی پیگیر این موضوع هستیم، یادآور شد: طبق مفاد ماده ۱۶۹ مکرر اطلاعات سازندگان از سازمان ثبت اسناد و املاک و شهرداری ها اطلاعات دریافت خواهد شد.

به گفته این مقام مالیاتی موضوع شامل مجوزهای ساخت قبل از سال ۹۵ نمی‌شود.

سازندگان قبل از این سال مشمول 10 درصد مالیات مقطوع هستند.اما سازندگان بعد از سال 95 ابتدا سود و زیانشان محاسبه می شود پس از مشخص شدن میزان سود بسته به حجم آن مشمول پرداخت مالیات می شوند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید