دو عرضه اولیه در راه بورس و فرابورس+ جزئیات

کدخبر: ۳۵۳۵۷۴
اقتصادنیوز: عرضه اولیه سهام دو شرکت، «تامین سرمایه امین» با نماد «امین» در بورس تهران و پتروشیمی ارومیه با نماد «شاروم» در فرابورس برای روز چهارشنبه (۱۵ مرداد ماه) قطعیت یافت.
دو عرضه اولیه در راه بورس و فرابورس+ جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در ماه‌های اخیر، حمایت دولت از بورس بی‌سابقه بوده، به طوری که از طریق عرضه صندوق‌های ETF با قیمت مناسب، تامین مالی از طریق این بازار، عرضه سهام شرکت‌های جدید و نیز آزادسازی سهام عدالت، حمایت همه‌جانبه‌ای از بازار سرمایه صورت گرفت.

بیشتر بخوانید:

اختلالات هسته سخت بورس چه زمانی به پایان می رسد؟

در این میان، عرضه سهام شرکت‌های جدید (عرضه اولیه) همواره مورد توجه اهالی بازار سرمایه قرار داشته است، زیرا تاکنون بیش از ۹۰ درصد از عرضه اولیه‌هایی که در بورس انجام شده، سودآور بوده‌اند به همین دلیل این اقدام همیشه در بورس برای فعالان بازار جذابیت داشته است.

بر این اساس، آگهی عرضه اولیه سهام شرکت "تامین سرمایه امین" به نماد «امین» منتشر شد که مطابق آن روز چهارشنبه (۱۵ مرداد ماه) تعداد ۳۰۰ میلیون سهم به عنوان پانصدو چهل و پنجمین شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش "فعالیت‌های جنبی واسطه‌گری‌های مالی" گروه "فعالیت‌های جنبی واسطه‌گری‌های مالی به جز تامین وجوه بیمه و بازنشستگی " ، طبقه فعالیت‌های جنبی واسطه‌گری‌های مالی طبقه‌بندی نشده در جای دیگر و در فهرست نرخ‌های بازار دوم و در نماد " امین" به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد.  

بورس تهران

در این عرضه اولیه به هر کد معاملاتی حداکثر ۳۰۰ سهم در دامنه قیمتی ۹  هزار و ۸۰۰ ریال تا ۱۰ هزار و ۴۰۰ ریال تعلق می‌گیرد.

هنگامی که سهام شرکتی برای نخستین بار در بورس عرضه می‌شود، به روز اول عرضه سهام، «عرضه اولیه» گفته می‌شود، در این روز درصد مشخصی از کل سهام شرکت برای نخستین بار از طریق بورس یا فرابورس توسط سرمایه‌گذاران خریداری می‌شود.

براساس این گزارش، طی سال جاری سهام ۱۲ شرکت سرمایه گذاری صبا تامین، شستا، پگاه گیلان، لاستیک یزد، پلیمر آریاساسول، سرمایه گذاری پویا، سرمایه گذاری سیمان تامین، لیزینگ پارسیان، رایان هم افزا، تولید نیروی برق آبادان، توسعه مسیر برق گیلان و زر ماکارون عرضه اولیه شده اند و پتروشیمی ارومیه و تامین سرمایه امین سیزدهمین و چهاردهمین شرکت تازه وارد سال به شمار می‌روند.

همچنین در کنار عرضه اولیه شرکت تامین سرمایه امین در بورس، آگهی عرضه اولیه سهام «شرکت پتروشیمی ارومیه» به نماد «شاروم» منتشر شد که مطابق آن از سهام این شرکت در تاریخ چهارشنبه (۱۵ مرداد ماه) در بازار فرابورس عرضه خواهد شد.

در این عرضه اولیه به هر کد معاملاتی حداکثر ۴۰ سهم در دامنه قیمتی ۶ هزار و ۲۰۰ ریال تا ۶ هزار و ۳۰۰ ریال تعلق می‌گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید