طبیبیان: دارایی‌های مردم را در معرض باد قرار ندهید!

هشدار نسبت به اخذ مالیات از خانه‌های خالی

کدخبر: ۳۵۴۶۲۰
محمد طبیبیان اقتصاددان و استاد دانشگاه، دریادداشتی کوتاه برنامه دولت برای اختصاص مالیات بر خانه‌های خالی را مورد بررسی و نقد قرار داد.
هشدار نسبت به اخذ مالیات از خانه‌های خالی

به گزارش اقتصادنیوز او در کانال تلگرامی خود نوشت:مالیات یک میلیارد و ۹۴۴ میلیون تومانی خانه ۱۰۰ متری خالی در تهران؛ جزییات این خبر  در اقتصادنیوز آمده است.

پاسخ‌های محمد طبیبیان به دفاعیات محمد علی نجفی از قیمت‌گذاری دولتی/اقتصاددانان در مبانی تئوری ضعیف نیستند، دولت ناتوان از اجراست

در این باره باید تاکید کرد: به چه دلیل و بر مبنای کدام منطق حقوق مالکیت مردم چنین نقض می شود؟ نگه داشتن آپارتمان خالی ممکن است دلائل مختلف داشته باشد مبنای اصول حقوقی که این تصمیم ها اتخاذ می شود کدام است؟ مبنای اصول شرعی چیست؟ مبنای اصول مالیات گیری متناسب با کدام منطق شناخته شده مالیات گیری است؟ این نوع تصمیم اگر در آمدی هم برای صندوق دولت ایجاد می کند کوتاه مدت و اثر منفی نا اطمینانی و تشدید مشکلات اقتصادی که در پی دارد طولانی مدت است. با این تصمیم، اگر ارقام فوق صحیح باشد دولت کل آپارتمان را طی چند سال به عنوان جریمه مصادره می کند. مردم در مقابل موج تورم دارایی های خود را به شکل اموال نگه می دارند این تلاش مردم برای از دست ندادن قدرت خرید خود تلاشی شریف است مجرمانه نیست در هیچ سیستم حقوقی در خور مجازات و جریمه نیست. اصل ایراد به این شیوه هم ربطی به میزان مالیات ندارد، در عکس العمل به این تصمیمات مردم لاجرم به سوی نگهداری دارایی های خارجی کشانده می شوند مثل آپارتمان خالی در امارات یا ترکیه... یا ارز که اختیار آن در دست تصمیم گیرندگان خارجی است. دریغ که مردم از دست تصمیمات داخلی به خارجی پناه ببرند. دارایی های مردم را در معرض باد قرار ندهید و متواری نکنید و اعتماد به حکومت را دچار فرسایش ننمایید.

 

  • حسینی
    0

    بالاخره یک نفر پیدا شد و حرف حسابی زد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید