شاسی بلند جدید سایپا به بازار می آید

کدخبر: ۳۵۴۷۴۸
مدیرعامل سایپا با اعلام اینکه تاکنون ۳ دستگاه از محصول جدید سایپا به نامsp۱۰۰ نمونه سازی شده است، گفت: این خودرو تا پایان سال به تولید انبوه می‌رسد.
شاسی بلند جدید سایپا به بازار می آید

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، جواد سلیمانی مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا در مراسم رونمایی رسمی از محصول جدید سایپا و آغاز تولید انبوه 2 محصول فیس لیفت و آیین خروج پراید از خط تولید، گفت: بسیار خرسندیم که در سال جهش تولید در حوزه تولید ملی، حرکت همگانی انجام داده ایم.

وی افزود: در سال گذشته خوشبختانه سایپا توانست 50 درصد سهم‌ بازار را به خودرو اختصاص دهد و به عنوان خودروساز اول شناخته شد. توانستیم تقاضای شدید مشتریان را مدیریت کنیم و تا شهریورماه تمام خودرو‌ها را تحویل خواهیم داد.

تولید انبوه شاسی بلند جدید سایپا تا پایان سال - سرانجام پراید از خط تولید خارج شد

رونمایی از 5 خودرو در سال آینده

مدیرعامل سایپا ادامه داد: انضباط مالی در سایپا ایجاد کردیم و توانستیم تحریم‌ها را دور بزنیم. علی رغم مشکلات متعدد توانستیم  تولید پراید متوقف کنیم. امسال 3 محصول و سال آینده 5 خودروی جدید رونمایی خواهیم کرد.

وی گفت: با ایجاد پویش طرح بومی سازی قطعات، نزدیک به 20 درصد کاهش ارزبری داشتیم. توانسته ایم 83 درصد تعهدات را کاهش دهیم.

این مقام مسئول در خصوص کراس اور SP100  گفت: این‌خودرو بر روی پلتفرم سایپا طراحی شده و‌ کراس اور خودرو شاهین است. به زودی این خودرو با نام ایرانی به بازار عرضه می‌شود. خوشبختانه در تولید این خودرو نیازی به واردات نداریم و تمام قطعات این خودرو به کمک مهندسان داخلی ساخته شده است.

سلیمانی گفت: تاکنون 3 دستگاه از این محصول نمونه سازی شد و 25 خودرو در مهرماه تولید می‌شود و تا پایان سال به تولید انبوه می‌رسد. ظرفیت تولید 200 دستگاه در سال  را خواهیم داشت.

آغاز تولید انبوه شاهین از مهرماه

شاهین

مدیر عامل سایپا گفت: بحث تولید انبوه کوییک اس و ساینا اس هم مطرح است.

وی‌ گفت: تولید انبوه خودرو شاهین از مهرماه شروع می شود. محصولات جدید جایگزین محصول پراید خواهند شد. در بحث تولید، از ظرفیت شرکت های دانش بنیان استفاده کرده ایم ‌و حدود 93 درصد محصولات داخلی هستند ‌ بنا داریم در سال های آینده میزان  داخلی سازی را افزایش دهیم.

سلیمانی افزود: برنامه داریم تولید خودرو برقی را عملیاتی کنیم و در سال آینده 2 خودرو رونمایی خواهد شد. امیدوارم صنعت خودرو بتواند رضایت مردم را فراهم کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید