جزئیات مهم دریافت تسهیلات اعتباری بانک‌ها با وثیقه گذاری سهام عدالت

کدخبر: ۳۵۴۸۱۱
بانک‌ها مکلف هستند معادل ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت را وام با نرخ سود ۱۸ درصد و دوره بازپرداخت ۳ ساله به متقاضیان پرداخت کنند.
جزئیات مهم دریافت تسهیلات اعتباری بانک‌ها با وثیقه گذاری سهام عدالت

به گزارش خبرآنلاین، عباس معمارنژاد در نشست خبری با موضوع ارائه تسهیلات اعتباری بانک‌ها با وثیقه گذاری سهام عدالت، اظهار داشت: نقش بانک‌ها در تامین مالی اقتصاد ایران بسیار پررنگ است.

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و نیار به منابع مالی کسب و کارها، مجددا بانک‌ها نزدیک آمدند تا بتوانند بخشی از این نیاز را تامین کنند.

مهم‌ترین بخش از اظهارات معمارنژاد را در ادامه می‌خوانید:

- امروز اولین شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت به تابلوی بورس اضافه شد.

- امروز شرکت سرمایه‌گذاری استان خراسان جنوبی وارد بورس شد و بقیه شرکت‌ها نیز به تدریج وارد بازار بورس خواهند شد.

- سهام عدالت برای مردمی کردن اقتصاد طراحی و با تدابیر رهبری و ریاست جمهوری و دولت امکان آزادسازی این سهام فراهم شد. وقتی سهام عدالت آزاد شد، نهایتا ارزش آن حدود ۸ میلیون تومان بود که در تازه‌ترین بررسی‌ها ارزش سهام عدالت به ۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.

- در این مدت ارزش سهام عدالت بیش از دو برابر شده است و انتظار است که بیشتر نیز بشود.

- اگر ما تسهیلاتی با نرخ سود ۱۸ درصدی بدهیم، با توجه به رشد ارزش سهام عدالت، این تسهیلات برای مردم به صرفه خواهد بود، بنابراین توصیه همه کارشناسان و مسئولین این است که دارندگان سهام عدالت حواسشان باشد که به راحتی سهام خود را از دست ندهند.

- بانک‌های تجاری کشور از جمله ملی، سپه، صادرات، تجارت و ملت آمادگی دارند در صورتی که افراد نیاز مالی کوتاه‌مدت دارند، از طریق وثیقه‌گیری سهام عدالت، نیاز مالی کوتاه‌مدت مالی مردم را تامین کنند تا مردم مجبور نشوند سهام عدالت شأن را بفروشند.

- مبنای کار به صورت کارت اعتباری مرابحه است که این موضوع مطابق با سیاست شورای پول و اعتبار و دستورالعمل بانک‌مرکزی است.

- همه بانک‌ها توافق کردند که حداقل ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت آزاد شده را به عنوان وثیقه بپذیرند و تسهیلات بدهند. زمان بازپرداخت نیز به صورت سه ساله با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار یعنی ۱۸ درصد است.

- برخی از بانک‌ها فرایند را به صورت کاملا الکترونیکی آماده کرده‌اند و برخی نیز در حال آماده‌سازی هستند؛ سامانه بانک ملی کاملا آماده است و نیاز به مراجعه حضوری به هیچ وجه نیست. بانک ملت هم این اقدام را انجام داده و به زودی جزییات آن اعلام خواهد شد. بانک صادرات، سپه و تجارت هم در حال آماده کردن زیرساخت‌ها هستند تا مردم برای دریافت این وام، نیاز به مراجعه حضوری به شعب بانک نداشته باشند.

- در سامانه بانک ملی هم احراز هویت و هم ثبت درخواست و پرداخت به شیوه الکترونیکی انجام می‌شود.

- براساس آخرین آمار ۹۶ درصد از کسانی که درخواست فروش سهام عدالت خود را ارائه کردند، وجوه را دریافت کرده‌اند و تنها ۴ درصد در شرایط تجمیع و فروش سهام عدالت قرار دارند، وگرنه بانک‌ها و کارگزاری‌ها وجوه ۹۶ درصد سهام فروخته شده را فروخته‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید