شباهت تحولات این روزها با رویدادهای 2009 و2013

پیش‌بینی دویچه ‌بانک درباره آینده طلای جهانی +فیلم

کدخبر: ۳۵۴۸۴۵
اقتصادنیوز:‌ قیمت طلا در روزهای اخیر رشد چشمگیر داشته و عده ای از کارشناسان معتقدند این روند ادامه پیدا خواهد کرد زیرا عواملی که سبب آن شده اند، پایا هستند.افت ارزش دلار، حجم عظیم نقدینگی که به اقتصادها تزریق شده و تنش های سیاسی برخی از این عوامل هستند.
پیش‌بینی دویچه ‌بانک درباره آینده طلای جهانی +فیلم

به گزارش اقتصادنیوز  مایکل هسوئه، استراتژیست بخش مواد خام دویچه بانک در گفت‌وگو با CNBC در این زمینه به نکات جالب توجهی اشاره کرد. 

او در بخشی از این گفت‌وگو تاکید کرد:« ما معتقدیم قیمت طلا در ماه‌های آتی نیز افزایش خواهد یافت. این نکته قابل تاملی است که در این ایام استدلال برای افزایش قیمت‌ها ساده‌تر از استدلال برای عدم افزایش قیمت‌ها است. در ادامه باید تاکید کنم مهم‌ترین پارامترها برای افزایش قیمت طلا یعنی ارزش دلار و میزان بهره در ایالات‌متحده همچنان موجب افزیش قیمت این فلز خواهد بود. »

او در ادامه با اشاره پیش‌بینی‌های سابق دویچه بانک گفت:«ما رقم 2000 دلار را برای قیمت اونس طلا برای سال آینده در نظر گرفته‌ بودیم، اما قیمت‌ها بسیار زودتر به این رقم رسیدند. این مساله باعث شد که تلاش کنیم در اعداد پیش‌بینی‌های خود تجدید نظرکنیم و هچنین بررسی کنیم چه عواملی موجب شد که پیش‌بینی‌های ما تحقق نپیوندد. امروز در محافظه‌کارانه‌ترین پیش‌بینی‌ها نیز شاهد نوسان قیمت طلا میان 2000 تا 2100 دلار هستیم. کاهش ارزش دلار ونرخ‌های بهره دو عامل اصلی این اتفاق هستند. کاهش نرخ بهره اوراق خزانه‌داری که در برخی موارد زیر یک درصد و یا منفی هستند در افزایش این روزهای قیمت طلا موثر بوده‌اند.»

مایکل هسوئه در پایان تصریح کرد:«تحولات اقتصادی این روزها شباهت‌هایی با رویدادهای سال‌های 2009 و2013 دارد، یکی از شباهت‌ها این است که اگرمنحنی نرخ‌های اسمی بهره تخت باشد وحتی اگر روند رشد نرخ‌آرام باشد، در شرایطی نر‌خ‌های انتظاری تورم  رو به رشد باشد، عملا نرخ واقعی بهره کاهش خواهد یافت. این همان چیزی است که در دو ماه گذشته شاهد آن بودیم وسبب خواهد شد که در انتظار تداوم افزایش قیمت‌ طلا باشیم. با توجه به نرخ سود زیر یک درصد برای اوراق ده ساله قابل پیش‌بینی است که تورم انتظاری مجدد افزایش پیدا کند و در پی آن شاهد رشد قیمت طلای جهانی باشیم.»

حجم ویدیو: 5.25M | مدت زمان ویدیو: 00:02:28 دانلود ویدیو
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید