آخرین گزارش درباره هواپیمای اوکراینی

کدخبر: ۳۵۴۸۴۶
اقتصادنیور: امروز مراسم تودیع رییس پیشین سازمان هواپیمایی و معارفه رییس جید این سازمان و مدیرعامل جدید شرکت هما برگزار شد.
آخرین گزارش درباره هواپیمای اوکراینی

اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، وزیر راه و شهرسازی در این مراسم درباره علت اتخاذ این تصمیم گفت: دلیل جابجایی عابدزاده پرونده سقوط هواپیما نیست، وی پنج سال در این سمت ریاست سازمان هواپیمایی کشوری خدمت کرده است و به دلیل ضرورت‌های سازمانی، شاهد تغییر و تحول در این سمت بودیم.

اسلامی درباره بازنشسته بودن رئیس جدید سازمان هواپیمایی و مدیرعامل جدید هما،  گفت: هر دو، شاغل هستند و هیچ از یک از انتصابات امروز مربوط به بکارگیری نیروهای بازنشسته نیست.

 به موجب حکم وزیر راه و شهرسازی ، تورج دهقانی زنگنه به عنوان رییس جدید سازمان هواپیمایی کشوری معرفی شد. همچنین علیرضا برخور نیز به مدت چهار سال به عنوان عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، منصوب گردید.

در این حاشیه این مراسم ، اسلامی در جمع خبرنگاران تاکید کرد:  ایران طبق «انکس١٣» درحال تحقیقات روی سقوط هواپیمای اوکراینی است Tیافته‌های کمیته بررسی سانحه هوایی سازمان هواپیمایی و مشاهدات عینی با اطلاعات جعبه سیاه هواپیما تطبیق داده شده و قرار است ایران با حضور هیئت اوکراینی به جمع بندی نهایی برسد و بیانیه نهایی صادر شود.

وزیر راه و شهرسازی درباره زمان قطعی انتشار گزارش نهایی سازمان هواپیمایی گفت: منتظر هماهنگی با تیم اوکراینی هستیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص فشار دولت کانادا برای انتشار فوری جزییات حادثه سقوط، گفت: به بیانیه های سایر کشورها کاری نداریم، ایران طبق انکس ١٣ درحال طی مراحل کار است و کمیته بررسی سانحه کار خود را انجام داده و جمع بندی سانحه به زودی انجام و اطلاعات منتشر می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص چرایی تغییر مدیران سازمان هواپیمایی و هما گفت: این تغییر، موضوع حائز اهمیتی است که با هدف ایجاد انضباط فراگیر در صنعت هوانوردی این تغییرات انجام می شود. برای سازمان هواپیمایی کشوری توسعه تعاملات با ایکائو (سازمان جهانی هوانوردی) و کشورهای گوناگون در ارجحیت بوده و لازم است که مدیریت این سازمان، بدون ناهماهنگی باشد.

اسلامی درباره جابجایی بیماران کرونایی با سفر هوایی نیز اظهار داشت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا، هرگونه جابجایی بیماران کرونایی جُرم است و فرد بیمار مرتکب جرم شده است، بنابراین به هیچ عنوان بیمار کرونایی با هواپیما مسافرت نکرده است، البته در فرودگاه‌ها همچنان تب‌سنجی انجام می‌شود که تنها نشانه مشکوک بودن به کرونا است. در صورت داشتن شرایط مشکوک به کرونا، از ورود فرد مبتلا به هواپیما جلوگیری می‌شود.

اسلامی در خصوص امن بودن آسمان ایران اظهار داشت: آسمان ایران امن‌ترین آسمان برای پروازهای عبوری است البته شیطنت‌هایی می‌شود و به دلیل مداخلات استکبار جهانی که وانمود می‌کند آسمان ایران ناامن است، برخی اطلاعیه‌ها صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: اکنون یک شرکت انگلیسی در منتهی‌الیه خط شرقی عراق یک خط هوایی باز کرده و با قیمت بسیار پایین شرکت‌های هواپیمایی را ترغیب به عبور از این منطقه می‌کند. هر از گاهی چنین شیطنت‌هایی به خرج می‌دهند اما به طور کلی کاهش پروازها در دنیا به دلیل شیوع کرونا است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید