پیش‌بینی «اقتصادنیوز» محقق شد

ریزش بزرگ دلار دربازار تهران+ نمودار قیمت سکه، دلار ودرهم

کدخبر: ۳۵۴۸۵۲
اقتصادنیوز: نزول شدید قیمت ها در شروع معاملات روز یک شنبه، پیش بینی «اقتصادنیوز» را محقق کرد.
ریزش بزرگ دلار دربازار تهران+ نمودار قیمت سکه، دلار ودرهم

به گزارش اقتصادنیوز در نوزدهمین روز مردادماه، دلار در کانال 22 هزار تومانی آغاز به کار کرد، حال آنکه قیمت بسته شده پنج شنبه بالای محدوده 23هزار و 500 تومانی بود.

در همین زمینه

نگاه بازارها به وعده جدید دولت دوخته شده است؟ ۲ روز مهم برای نرخ دلار

اقتصاد نیوز درگزارش 18مرداد به افزایش شدید فروش در معاملات پشت خطی روزهای تعطیل اشاره کرده و از احتمال سقوط قیمت‌ها در روز یک شنبه خبر داده بود.

دلار

امروز، برخی از معامله گران دلار سعی کردند کانال 22 هزار توماتی را حفظ کنند و حتی در ابتدای روز با افزایش خریدها، کمی قیمت را افزایشی کردند؛ با این حال، بین ساعت یک تا 2 بعدازظهر، ریزش دوم در بازار ارز رخ داد و  دلار با پایین رفتن از کانال 22 هزار تومانی به سوی سطح 21 هزار و 500 تومانی گام برداشت. پس از این ریزش نه کاهشی ها توانستند قیمت را با افت بیشتری مواجه کنند و نه افزایشی ها توان بالا آوردن قیمت را داشتند.

سکه

قیمت دلار یک بار در انتهای تیرماه اخیر وارد کانال 21 هزار تومانی شده بود و پس از دو روز نوسان، به سرعت به سوی سطوح بالاتر حرکت کرد. اکنون افزایشی‌های بازار باور دارند، بازار طی همین هفته به سوی کانال های بالاتر بازخواهد گشت. امید آن‌ها به ناهماهنگی است که بین افت قیمت دلار و حواله درهم وجود دارد. درهم دیروز حتی در مقطعی به زیر 6 هزارتومان رفت ولی معادل دلاری کف قیمت درهم یعنی عدد 5 هزار و 970 تومانی هم دلار 21 هزار و 900 تومانی را طلب می کرد. افزایشی ها با تکیه بر همین عدم هماهنگی، اشاره می کردند که قیمت دلار در روزهای بعد به سوی سطوح قبلی گام برخواهد گشت.

با این حال، گروهی دیگر هم چنان بر طبل کاهش قیمت می‌کوبند و اعتقاد دارند، بازار به دلیل کمبود تقاضا، ظرفیت افت بیشتر قیمت را دارد. از نگاه آن ها به تدریج این درهم خواهد بود که خود را با افت دلار هماهنگ خواهد کرد. این عده انتظار کاهشی را می‌کشند که در مهرماه 97 رخ داد. گام اول چنین ریزشی رخ داده است، ولی برای قضاوت به نظر می رسد باید در انتظار خبر وعده داده شده رییس جمهور و رفتار بازیگران فنی در کانال 21  هزار تومانی بود.

طبیعتا در روزی که دلار سیر نزولی به خود گرفته بود و طلا نیز به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی، ثبات قیمتی داشت، سکه رو به سوی قیمت های پایین تر برداشت. این فلز گرانبها در همان ابتدای روز به زیرمرز 11 میلیون تومانی رفت و در ادامه روز با افت بیشتر تا محدوده 10 میلیون و 300 هزار تومان عقب رفت. بدون در نظر گرفتن مالیات ارزش افزوده، دیروز قیمت بازاری سکه با ارزش ذاتی آن یکسان بود. با این حال،اگر مالیات ارزش افزوده را در فرمول حباب لحاظ کنیم، ارزش ذاتی سکه امامی بالای 11 میلیون تومان بود.

درهم

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید