بررسی جزییات لایحه افزایش سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس در کمیسیون اقتصادی

کدخبر: ۳۵۴۸۶۰
اقتصاد نیوز: سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از بررسی جزییات لایحه افزایش سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.
بررسی جزییات لایحه افزایش سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس در کمیسیون اقتصادی

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا: مهدی طغیانی  با اشاره به جلسه عصر امروز(یکشنبه) کمیسیون اقتصادی گفت: در این جلسه لایحه دو فوریتی افزایش سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار یا فرابورس ایران از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم در نشست امروز مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: کلیات این لایحه پیش از این تصویب شده بود و امروز جزئیات آن بررسی شد. دولت در این لایحه موضوع شرکت‌های خصوصی و دولتی یا شرکت‌های تحت کنترل دولت و نهادهای تحت حمایت بنیادها را از یکدیگر جدا نکرده و تنها به دستگاهای اجرایی موضوع ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه که در آن شرکت‌های دولتی، عمومی و بنیادها هستند، اشاره کرده است.

طغیانی یادآور شد: براساس این لایحه در بحث بنیادها وقتی این قانون اجرا شود، بخشی از مالکیت آنها امکان دارد کاهش پیدا کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین گفت: در بحث بنگاه‌های خصوصی یک الزامی قید شده که شاید ما نتوانیم این الزام را انجام دهیم. در مورد مشوق‌های مالیاتی هم امکان دارد، کافی نبوده یا از جهت قانونی زیرساخت آن وجود نداشته باشد.

به گفته وی، بررسی جزئیات این لایحه روز سه شنبه در کمیسیون ادامه می‌یابد و مورد جمع بندی نهایی قرار خواهد گرفت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید