پیش بینی بورس امروز | امیدواری به گشایش اقتصادی و محافظه کاری

کدخبر: ۳۵۴۹۳۷
درحالی که بازار امروز نیم نگاهی به جلسه امروز سران قوا درباره بسته پیش گشایش اقتصادی خواهد داشت که با امیدواری و محافظه کاری معاملات دنبال می شود.
 پیش بینی بورس امروز | امیدواری به گشایش اقتصادی و محافظه کاری

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دنیای بورس، گمانه‌زنی ها درباره گشایش اقتصادی و همچنان کاهش قیمت طلا و ارز، دو مولفه‌ای بود که پس از پایان معاملات روز گذشته، فعالان بازار را به خود مشغول کرده بود. از یک سو برخی خبرگزاری‌ها اعلام کردند آن چیزی که رئیس جمهور به عنوان گشایش اقتصادی از آن یاد کرده و قرار است امروز در جلسه سران قوا نهایی شود، پیش فروش نفت است.

طبق شنیده‌ها دولت قصد دارد با هدف تامین نقدینگی مورد نیاز خود تا سقف 220 میلیون بشکه نفت در بورس پیش فروش کند.انتظار این است با این میزان پیش فروش حدود ۱۹۰ هزار میلیارد تومان منابع بر پایه قیمت روز به دست دولت برسد.

اگر گشایش اقتصادی در حد همین طرح باشد، احتمال کمی وجود دارد که بازار سرمایه از این مسئله تاثیر بپذیرد. از سوی دیگر شاید بازارها با واکنش منفی برخی از فعالان اقتصادی و سهامداران که به پیشنهاد مشاور رئیس جمهور تصمیمات اقتصادی خود را یک هفته عقب انداختند هم مواجه شود. از سوی دیگر از ظهر روز گذشته روند بازار دلار و طلا ریزشی بود.

بورس

هر قطعه سکه تمام طرح جدید بیش از یک میلیون تومان کاهش یافت و افت قیمت دلار در بازار آزاد نیز به بیش از هزار تومان رسید. برخی از کارشناسان افت قیمت دلار و طلا را به صحبت های رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر کاهش قیمت ارز و همچنین بازگشت ارزهای صادراتی پس از ورود قوه قضائیه به این مسئله، مرتبط می دانند.

با توجه به این مولفه‌ها رفتار بازار امروز با ترس و محافظه کاری همراه خواهد بود. در اولین روز کاری این هفته شاخص کل رشد قابل توجهی داشت و جایگاه خود را در کانال 2 میلیون واحدی تثبیت کرد با این حال امروز سهامداران بیشتر به جای آنکه به تحلیل نمادهای موردنظر خود بپردازند، از یک سو به جلسه سران قوا چشم دوخته‌اند تا متوجه شوند نتیجه گشایش اقتصادی چه خواهد بود و از سوی دیگر منتظر شروع فعالیت بازار طلا و ارز هستند تا نوسانات این دو بازار را نظاره گر باشند.

با این حال ورود نقدینگی به بازار سرمایه همچنان ادامه دارد و این موضوع در کنار ارزش بالای معاملات خرد در هر روز می‌تواند تا حدودی سهامداران را نسبت به آینده بورس امیدوار کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید