بازار ارز پشت مرز حمایتی نماند

موج اول نزول دلار متوقف شد؛ سقوط دوم در راه است؟

کدخبر: ۳۵۵۰۵۲
اقتصادنیوز: امروز شروع معاملات دلار در کانال پایین‌تر، انتظارات در بازار برای ثبت ریزش دیگری را بالا برد؛ با این حال، چنین اتفاقی رخ نداد و در ادامه روز دوشنبه، قیمت اسکناس آمریکایی حتی به کانال 22 هزار تومانی پرتاب شد.
موج اول نزول دلار متوقف شد؛ سقوط دوم در راه است؟

به گزارش اقتصادنیوز صبح روز دوشنبه دلار در معاملات پشت خطی زیر مرز 21 هزار تومانی معامله می شد و نسبت به قیمت بسته شده روز قبل بیش از 500 تومان افت را نشان می داد؛ با این حال، در ادامه روز خریدها در بازار بیشتر شد تا قیمت نتواند زیر سطح حمایتی تثبیت شود.


این خبر را هم بخوانید؛

موافقت سران قوا با پیش فروش ۲۰۰ میلیون بشکه نفت


 

dolar

با حفظ خط 21 هزار تومانی، موج اول نزول دلار که از نزدیکی کانال 24 هزار تومان شروع شده بود، متوقف شد و بازار وارد اصلاح تدریجی به سوی کانال 22 هزار تومان شد. البته دلار نتوانست در کانال 22 هزار تومانی نیز پایدار بماند و بعدازظهر به کانال 21 هزار تومان بازگشت. این برگشت قیمتی موجب شد که برخی از تحلیل گران عنوان کنند که بازار توان رشد قیمت را ندارد و هم چنان دچار تردید است. در این میان، عده ای از معامله گران این موضوع را در بازار برجسته می کردند که رییس کل بانک مرکزی وعده افت قیمت ها را داده است و همین مساله موجب می شود که بازارساز به راحتی تن به قیمت های بالای دلار ندهد. از نظر آن ها، اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، ممکن است بازارساز در روزهای آتی عرضه ارز را در بازار افزایش بیشتری دهد و سقوط دیگری برای دلار رقم بخورد.

coin

به باور شماری از معامله گران در صورتی که چنین اتفاقی رخ ندهد و معامله گران از عدم افت بیشتر دلار مطمئن شوند، با اطمینان بیشتری در موقعیت خرید قرار خواهند گرفت. به نظر می رسد، بازار دیگر خبر مربوط به گشایش اقتصادی را تا حد زیادی پیش خور کرده است و تنها صبر کرده است که وضعیت معاملات طی روزهای آتی را بررسی کند و بر مبنای آن موقعیت خرید و فروش خود را تعیین کند.

یکی از عواملی که موجب شد دلار از کف قیمتی بلند شود، افزایش بهای نرخ حواله درهم بود. امروز درهم به سرعت خود را به بالای مرز بسیار مهم 6 هزار تومانی رساند و حتی در مقطعی به بالای محدوده 6 هزار و 100 تومانی سرک کشید. با این قیمت درهم، ارزش دلار در بازار داخلی می توانست در کمترین حالت بالای 22 هزار تومان باشد. همین عامل هم تا حدی هم چنان افزایشی های بازار را به رشد قیمت دلار امیدوار کرده است.

der

امروز در بازار سکه نیز شاهد بالا رفتن قیمت ها بودیم. سکه امامی روز دوشنبه به بالای سطح 10 میلیون و 500 هزار تومان بازگشت. این در حالی بود که در ابتدای روز جو زیادی برای خروج فلز گران بهای داخالی از کانال 10 میلیون تومانی وجود داشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید