رقم تامین مالی نفتی در بورس انرژی ایران اعلام شد

کدخبر: ۳۵۵۰۹۳
اقتصادنیوز: بورس انرژی ایران امروز دوشنبه میزبان عرضه اولیه ۲۵ هزار میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد نفتی در بازار مشتقه بود.
رقم تامین مالی نفتی در بورس انرژی ایران اعلام شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: سید علی حسینی، مدیر عامل بورس انرژی ایران با اعلام عرضه اولیه ۲۵ هزار میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد نفتی طی امروز، گفت: طی امروز دوشنبه شرکت توسعه نفت و گاز صبا اروند از طریق انتشار اوراق سلف موازی استاندارد نفت خام سنگین صادراتی در بازار مشتقه بورس انرژی ایران اقدام به تامین مالی به ارزش ۱۵ هزار میلیارد ریال کرد.

وی ادامه داد: همچنین در این روز شرکت توسعه نفت و گاز صبای کنگان نیز در راستای تامین مالی طرح توسعه جامع و یکپارچه و تکمیل فاز‌های ۱۱ الی ۲۴ پارس جنوبی برابر با ۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد میعانات گازی در بورس انرژی ایران منتشر و پذیره نویسی کرد.

حسینی با اشاره به جزییات این تامین مالی افزود: امروز یک میلیون و ۴۹۱ هزار و ۵۶۲ قرارداد سلف موازی استاندارد نفت خام سنگین صادراتی عرضه شده توسط شرکت توسعه نفت و گاز صبا اروند به ارزش ۱۵ هزار میلیارد ریال در نماد "سنفت ۰۰۱" و یک میلیون و ۲۱ هزار و ۹۴۵ قرارداد سلف موازی استاندارد میعانات گازی عرضه شده توسط شرکت توسعه نفت و گاز صبای کنگان به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال در نماد "سمیعا ۰۰۱" به روش حراج ناپیوسته عرضه شد که مجموعا ۲۵ هزار میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد جهت تامین مالی فعالیت‌های این شرکت‌ها در بازار مشتقه بورس انرژی ایران منتشر شده است.

وی تصریح کرد: شرکت تامین سرمایه بانک ملت نقش بازارگردان را برای این اوراق طی دوره عرضه ثانویه ایفا خواهد کرد و بازدهی سالانه این اوراق حداقل ۵/۱۷ درصد خواهد بود. همچنین این اوراق منضم به قرارداد‌های اختیار خرید و فروش تبعی به ترتیب با نرخ‌های ۱۹ و ۵/۱۸ درصد بوده و دوره زمانی این قراردادها، یک سال پس از تاریخ شروع عرضه اولیه است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید