بازارساز به دنبال چیست؟

یورش دلار صرافی به کانال بالاتر

کدخبر: ۳۵۵۱۸۵
بازارساز امروز نرخ فروش دلار را به شکل قابل توجهی افزایش داد تا سیگنال مشخصی به بازار صادر کند.
یورش دلار صرافی به کانال بالاتر

image_2020-08-11_12-25-29

به گزارش اقتصادنیوز، بازارساز ارزی امروز نرخ فروش دلار را از مرز 21 هزار تومان تا مرز 22 هزار تومان حرکت داد. از نظر تحلیلگران، حرکت 880 تومانی نرخ فروش دلار در بازار امروز می‌تواند سیگنال جدی برای تعدیل نوسان باشد.

از روزی که رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد که نرخ‌های فعلی نرخ مورد قبول این بانک نیست، نرخ دلار در صرافی ملی نیز در مسیر کاهشی قرار گرفت. آخرین نرخ فروش دلار در هفته گذشته 23 هزار تومان بوده، اما در اول صبح یکشنبه، این نرخ 800 تومان کاهش یافت و مسیر کاهشی تا دیروز صبح ادامه یافت تا نرخ به کانال 20 هزار تومان نزول کند. حتی در بازه‌ای چند ساعته نرخ فروش دلار در صرافی از بازار آزاد بیشتر هم شده بود. 

اما با فروکش انتظارات کاهشی، بازارساز نیز دست بازار را خواند تا نرخ فروش صرافی از بازار آزاد دچار عقب‌ماندگی معناداری نشود. دلار امروز در بازار آزاد بالای 22,500 تومان معامله می‌شود. 

به نظر بازارساز علائمی دریافت کرده که نرخ دلار فعلا از مرز 21 هزار تومان پایین‌تر نمی‌آید و این کف حمایتی قوی است. با این حال افزایش 880 تومانی امروز، نمی‌تواند تنها موثر از این مسئله باشد. بازارساز احساس کرده که امروز نوسان به سمت بالاست و سعی کرده با تعبیر نرخ صرافی ملی، شکاف بین قیمت رسمی و بازار را حفظ کند. دیروز هم معاملات پشت خطی با اینکه غیرقانونی است، اما سیگنال‌هایی را صادر می‌کرد که نشان از انتظارات افزایشی داشت. ​

از نظر کارشناسان، بازارساز با 2 هدف، اقدام به افزایش 4 درصدی نرخ دلار کرده است؛ نخست اینکه در روزی که بازار احتمالا نوسان افزایشی دارد، انفعال نداشته باشد و سعی کند به نرخ بازار نزدیک باشد؛ از طرف دیگر با این راهکار جذابیت نرخ صرافی هم حفظ می‌شود تا بتواند بخشی از خرید و فروش‌هایی که در این سطح انجام می‌شود را جمع کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید