کنایه نوبخت به برکناری برایان هوک

کدخبر: ۳۵۵۵۶۹
نوبخت یکی از مهم ترین عوامل شکست تحریم های آمریکا را مقاومت مردم دانست و افزود: ملت ما با وجود سخت شدن شرایط اقتصادی با مقاومت تحریم را به شکست کشاندند.
کنایه نوبخت به برکناری برایان هوک

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، محمدباقر نوبخت، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه، روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه‌ ریزی مازندران در ساری گفت: آمریکا با تحریم ایران به دنبال متوقف کردن تمام برنامه های اقتصادی و زیرساختی کشورمان بود ولی با وجود تحریم های شدید و بسته شدن تمام راه های مبادلات بانکی و انتقال ارز، برنامه های توسعه ای و اقتصادی کشور متوقف نشد و ادامه یافت.

وی گفت: مبادلات ارزی ایران در حوزه صادرات و واردات سالانه بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار بود که با تحریم نفت، بخش زیادی از این مبادلات مالی متوقف شد ولی سازندگی کشور متوقف نشد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: امروز در حالی که با این تحریم ها حتی انتقال ارز ناشی از صادرات غیرنفتی نیز بسته شد و جلوی انتقال ارز برای خرید داروی کرونا و بیماران خاص نیز گرفته می شود، ولی ما موفق شدیم با همه دشواری ها برنامه‌های اقتصادی و توسعه ای کشور را پیش ببریم و حتی پرداخت حقوق و یارانه نیر سر وقت انجام شده است.

معاون رییس جمهوری با تاکید بر این که آمریکا انتظار داشت با تحریم شدید، دولت در پرداخت حقوق و یارانه نیز با مشکل مواجه شود، گفت: هیچ یک از برنامه ها و آرزوهایشان محقق نشد و امروز کناره گیری یا برکناری جان بولتون و هوک که از مسئولان ‌حوزه تحریم ایران بودند به عنوان شکست تحریم در سطح بین المللی تحلیل می شود.

نوبخت یکی از مهم ترین عوامل شکست تحریم های آمریکا را مقاومت مردم دانست و  افزود: ملت ما با وجود سخت شدن شرایط اقتصادی با مقاومت تحریم را به شکست کشاندند.

وی افزود: به هر حال با شکست تحریم بزودی گشایش اقتصادی در کشور صورت می گیرد. دولت نیز تلاش می کند با وجود محدودیت های مالی برنامه های اقتصادی خود را عملی کند.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه عصر دیروز برای بازدید ، افتتاح و کلنگ زنی تعدادی طرح زیربنایی و زیست محیطی به مازندران سفر کرد.

شرکت در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه مازندران نخستن برنامه روز دوم سفر نوبخت به مازندران  بود.

وی دیروز از طرح های در دست ساخت نیروگاه زباله سوز ، سالن ورزشی ۶ هزار نفری، تالار مرکزی، بیمارستان ماهفروجک و تصفیه خانه فاضلاب شهرستان ساری مرکز مازندران بازدید کرد.

بازدید و افتتاح تعدادی دیگری از طرح ها  از جمله آغاز تست آزمایشی نیروگاه زباله سوز نوشهر و طرح کمپوست تنکابن برنامه امروز رییس سازمان برنامه و بودجه کشور است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید