واکنش سید حسن نصرالله به توافق امارات و اسرائیل

کدخبر: ۳۵۵۷۶۶
اقتصادنیوز: سید حسن نصرالله به مناسبت چهاردهمین سالروز پیروزی مقاومت در جنگ 33 روزه سخنرانی کرد.
واکنش سید حسن نصرالله به توافق امارات و اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس:  سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان جمعه به مناسبت چهاردهمین سالروز پیروزی مقاومت لبنان در جنگ ۳۳ روزه سخنرانی کرد.

دبیرکل حزب‌الله در ابتدا گفت که به دلیل شیوع کرونا و شرایط لبنان از جمله انفجار این جنبش تصمیم گرفته است، به جای جشن گرفتن سالرزو پیروزی در برابر دشمن صهیونیست، به سخنرانی امشب اکتفا کند.

سید حسن نصرالله این پیروزی را به مردم لبنان و گروه‌های مقاومت و خانواده‌های شهدا تبریک و تهنیت گفت و یاد شهیدان، عماد مغنیه، مصطفی بدر الدین و شهید سردار حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت، برای اولین بار در چنین سالروزی یاد یک شهید دیگر را گرامی می‌دارد و گفت، شهید حاج قاسم سلیمانی در فرماندهی مرکزی جنگ نقشی مهم داشت.

سید حسن نصرالله جنگ تموز (۳۳ روزه) را جنگ واقعی دانست و گفت که این جنگ تصمیم ایالات متحده آمریکا بود و رژیم صهیونیستی آن را اجرا کرد.

وی گفت که پیروزی مقاومت در این جنگ پیامدها و نتایج راهبردی برای منطقه داشت که توقف و شکست طرح خاورمیانه جدید که جورج بوش پسر، رئیس جمهور وقت آمریکا، آن را برای منطقه و در نهایت سرنگونی جمهوری اسلامی ایران آماده کرده بود، یکی از آن‌ها بود.

سید حسن نصرالله به شهادت نیروی خود در دمشق به دنبال حمله هوایی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: «اسرائیل به خوبی می‌داند که حزب‌الله به شهادت نیروی خود واکنش نشان خواهد داد؛ لذا اقدام به اتخاذ اقداماتی در امتداد مرزهای لبنان کرد و حتی دستور داد به نیروهایش یک پا و نیم بایستند (آماده باشند) تا مبادا حزب‌الله بتواند به آن‌ها صدمه‌ای وارد کند و یا واکنشی داشته باشد. تصمیم ما پاسخ به این حمله بود؛ پاسخی که هدف از آن تثبیت قواعد درگیری است و باید حساب شده و جدی باشد».

او آمادگی ارتش رژیم صهیونیستی از زمان به شهادت رسیدن «محسن کامل محمد» را بخشی از مجازات این رژیم توسط حزب‌الله دانست و گفت: «امشب دوست دارم بگویم که این پاسخ همچنان پابرجاست و مسئله، مسئله وقت است و آن‌ها باید منظر پاسخ مقاومت باشند».

توافق امارات و اسرائیل

سید حسن نصرالله در واکنش به توافق دیروز امارات و رژیم صهیونیستی بر عادی‌سازی روابط گفت که حزب الله در لبنان هرگز از این تصمیم و توافق شوکه نشد چرا که این توافق در ضمن مسیر طبیعی‌ای بود که آن‌ها آن را در پیش گرفته‌اند.

او در مورد زمان اعلام این توافق نیز گفت که زمانبندی این توافق نشان می‌دهد که برخی از رژیم‌های عربی منطقه، «نوکر» آمریکایی‌ها هستند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که امارات با توافق مذکور برای ترامپ خدمت انتخاباتی و سیاسی کرده و برآورد حزب الله این است که از امروز تا انتخابات آمرکیا (۱۳ آبان) این رژیم‌ها توافق صلح با اسرائیل را امضا خواهند کرد.

سید حسن نصرالله گفت: «تا روز انتخابات ترامپ به دوشیدن رژیم‌های عربی در خلیج فارس از نظر مالی، اخلاقی و دینی ادامه خواهد داد و همهی این اقدامات در راستای خوش خدمتی به به ترامپ و نتانیاهو است».

انفجار بیروت و دلایل آن

دبیرکل حزب‌الله در ادامه سخنان خود به انفجار بندر بیروت اشاره کرد و گفت دو فرضیه در ورای این انفجار است؛ اول اینکه این انفجار عادی بوده و یا اینکه ادقامی تخریبی بوده اتس.

در حال تکمیل ...

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید