بازار خودروهم رنگ قرمز گرفت

هم قیمتی تیبا و پراید/جزئیات کاهش قیمت خودروها +جدول

کدخبر: ۳۵۶۱۰۶
مقاومت فروشندگان در بازار خودرو شکست و قیمت محصولات پرتیراژ در این بازار هم کاهشی شد.
هم قیمتی تیبا و پراید/جزئیات کاهش قیمت خودروها +جدول

محمد صالحی: بازار خودرو در روزهای ابتدایی  هفته جاری به نسبت آخرین روز کاری هفته پیش با کاهش قیمت محصولات پرتیراژ همراه بود.

به گزارش اقتصادنیوز، هم قیمت شدن تیبای صندوقدار با پراید 111 و افت 3 میلیون تومانی سمند  LX از نکات قابل توجه در بازار بودند.

بیشتر بخوانید:

توضیحات مهم درباره کارت سوخت

البته با توجه به اینکه در حال حاضر قیمت های اعلام شده توسط رسانه ها به این دلیل که از سوی چند مرجع مختلف استعلام می شود با هم اختلافاتی دارد. بنابراین برای هر خودرو باید بین یک تا دو میلیون تومان دامنه قیمتی در نظر گرفت.

کاهش قیمت خودرو با ریزش ارز

به دنبال ریزش نرخ ارز و به دنبال آن کاهش قیمت طلا و سکه در هفته گذشته این گمانه در ذهن خریداران بوجود آمد که قیمت ها در بازار خودرو نیز روند کاهشی به خود بگیرد.

استدلال خریداران این بود که با توجه به تاثیرپذیری قیمت خودرو از نرخ ارز و کاهشی شدن این نرخ، قیمت خودرو نیز باید در سرازیری قرار بگیرد. قیمت خودرو ابتدا چندان از نوسانات نرخ ارز تبعیت نکرد اما سرانجام مقاومت فروشندگان شکست و امروز قیمت محصولات پرتیراژ کاهش یافت.

کوچ دسته جمعی خانواده 206 به قیمت های پایین

پژو 206 تیپ 2 که در هفته گذشته با قیمت 168 میلیون تومان به کار خود در بازار پایان داده بود در دومین روز کاری هفته جاری افت دو میلیون تومانی را تجربه کرد. این خودرو طی روز جاری با قیمت 166 میلیون تومان داد و ستد شد.

پژو 206 تیپ 5  نیز افت قیمت را امروز به نسبت آخرین روز کاری هفته گذشته در کارنامه خود ثبت کرد. اما این مدل پر طرفدار 206 با سرعتی کمتر از پژو 206 تیپ 2 در جاده کاهش قیمت راند.تیپ 5 امروز یک میلیون تومان از قیمت خود را از دست داد. پنجشنبه گذشته فروشندگان برای پژو 206 تیپ 5 قیمت 202 میلیون تومان را در نظر گرفته بودند. این قیمت در اولین روز کاری هفته جاری نیز روی تابلوی نمایشگاه ها قرار گرفت اما امروز این خودرو با قیمت 201 میلیون تومان معامله شد.

اعلام قیمت 196 میلیون تومان برای مدل صندوق دار پژو 206 در دومین روز کاری هفته جاری به آن معنا بود که قیمت این خودرو نیز از تیپ 2 آن تبعیت کرده است. خریداران برای خرید این خودرو در پنجشنبه گذشته باید مبلغ 198 میلیون تومان را به فروشندگان پرداخت می کردند.

جدول خودرو

 

افت قیمت سمند سورن

خودروی سمند با سه مدل در بازار حضور دارد.سمند LX ساده جز دسته خودروهایی بود که امروز به نسبت آخرین روز کاری هفته گذشته تغییر قیمت داشت. این خودرو هفته گذشته را با قیمت 146 میلیون تومان به پایان رساند. اما در دومین روز کاری هفته جاری سه میلیون تومان از قیمت خود را از دست داد. فروشندگان امروز در قبال دریافت 143 میلیون تومان هم حاضر بودند خودروی خود را در اختیار خریداران قرار دهد.

سمند LX با موتور EF7 نیز همانند سمند LX ساده روز یکشنبه افت قیمت را به خود دید. این خودرو نیز افت سه میلیون تومانی را در داد و ستدهای امروز تجربه کرد و با قیمت 159 میلیون تومان در بازار موجود بود. در حالیکه 5 شنبه گذشته این خودرو با قیمت 162 میلیون تومان قابل خریداری بود.

البته قیمت یاد شده برای مدل 98 صفر این خودرو است و چنانچه خریداران بخواهند مدل 99 این خودرو را در اختیار بگیرند باید 171میلیون تومان پرداخت کنند. مدل 99 سمند LX با موتور EF7 بر خلاف مدل 98 افت 2 میلیون تومانی را تجربه کرد.

سمند سورن که طی هفته گذشته در جاده ثبات قیمت حرکت کرده بود. امروز یک میلیون تومان از قیمت خود را به نسبت آخرین روز کاری هفته گذشته از دست داد. سمند سورن هفته گذشته با قیمت 190 میلیون تومان در دسترس متقاضیان بود.

پژو پارس با موتور TU5 نیز همانند سمند سورن در بازه زمانی یاد شده افت قیمت یک میلیون تومانی  داشت. این خودرو امروز با قیمت 209 میلیون تومان در اختیار خریداران قرار داشت.

خانواده تیبا هم عقب کشید

 خانواده تیبا از دو محصول تیبا صندوقدار و تیبا 2 تشکیل شده است.هر دو عضو این خانواده در روزیکشنبه به نسبت پنجشنبه گذشته افت قیمت را تجربه کردند.

تیبا صندوقدار با قیمت 94 میلیون تومان در هفته گذشته به کار خود پایان داد. این خودرو در دومین روز هفته جاری دو میلیون تومان از قیمت خود را از دست داد. در حال حاضر فروشندگان قیمت 92 میلیون تومان را بر فروش آن در نظر گرفته اند. 

تیبا 2 نیز در همان مسیر تیبا صندوقدار حرکت کرد و در بازه زمانی یاد شده دو میلیون تومان از قیمت خود را از دست داد. این خودرو در معاملات روز یکشنبه بازار با قیمت 106 میلیون تومان حضور داشت.

ساینا نیز همانند خانواده تیبا در دومین روز کاری بازار هفته جاری به نسبت آخرین روز کاری هفته گذشته افت دو میلیون تومانی  قیمت داشت. این خودرو با قیمت 105 میلیون تومان در بازار موجود است.

پراید 111 نیز امروز یک میلیون تومان کاهش قیمت را به خود دید. این خودرو با قیمت 93 میلیون تومان در بازار 5 شنبه موجود بود.

دلیل کاهش قیمت خودرو

با کم نوسانی در بازار ارز و ریزش بورس انتظارات در بازار خودرو نیز تعدیل شد فروشندگان احتمالا قبول کرده اند همزمان با کاهشی شدن سایر بازارها در فروش خدور کمی انعطاف نشان دهند.این همگرایی نشان می دهد بازار ها فعلا ترجیح می دهند کمی استراحت کنند تا ببیند بعد چه می شود.

 

  

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید