وزیر نفت خبر داد؛

بررسی صدور اوراق مالی اسلامی برای طرح‌های نفت

کدخبر: ۳۵۶۵۱۰
اقتصادنیوز: وزیر نفت از بررسی موضوع انتشار اوراق مالی اسلامی برای توسعه طرح‌های نفتی در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر داد.
بررسی صدور اوراق مالی اسلامی برای طرح‌های نفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین: بیژن زنگنه امروز (سه‌شنبه، ۲۸ مردادماه) پس از شرکت در نشست کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در جمع خبرنگاران گفت: در این نشست درباره صدور اوراق مالی اسلامی که برای طرح‌های نفت براساس تبصره ۵ قانون بودجه قرار است منتشر شود، توضیح دادیم.

وزیر نفت در واکنش به ادعای آمریکا مبنی بر توقیف کشتی‌های نفتکش ایرانی هم گفت: نه کشتی و نه محموله‌ها متعلق به ایران نیست، بلکه این محموله‌ها شامل بنزین فروخته‌شده ایران به ونزوئلا بوده است.

وی در خصوص ادعای آمریکا مبنی بر توقیف محموله‌های نفتی ایران، گفت: آمریکا به دنبال تهیه یک پیروزی برای خود است، نه کشتی و نه محموله‌ها متعلق به ایران نبوده است.

زنگنه اظهار کرد: این محموله‌ها شامل بنزین ایران بوده که به‌صورت فوب به ونزوئلا فروخته شده بود، لذا آمریکا نه اموال جمهوری اسلامی ایران، بلکه اموال ونزوئلا را توقیف کرده است.

وی با بیان اینکه در این نشست افزون بر وزارت نفت، دیوان محاسبات و بورس انرژی نیز توضیحاتی ارائه دادند و نمایندگان مجلس هم به طرح پرسش‌های خود پرداختند، تصریح کرد: برداشت من این است که همه اعضای کمیسیون دنبال این بودند به حوزه نفت کمک کنند تا بدون اینکه مشکلی ایجاد شود این اوراق هرچه زودتر منتشر شود.

زنگنه درباره نتیجه این نشست افزود: کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نظرات خود را پس از بررسی و مشورت اعلام می‌کند، اما من نظر آنها را مثبت دیدم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید