تعداد عجیب و غریب خانه های دو شخص حقیقی و حقوقی/چه تعداد خانوار ایرانی بیش از یک واحد مسکونی دارند؟

کدخبر: ۳۵۶۵۳۳
اقتصادنیوز: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: یک فرد حقیقی ۶۰۵ واحد و یک شخصیت حقوقی ۲۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را در تملک دارد.
تعداد عجیب و غریب خانه های  دو شخص حقیقی و حقوقی/چه تعداد خانوار ایرانی بیش از یک واحد مسکونی دارند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا: سامانه ملی املاک و اسکان کشور امروز با حضور محمد اسلامی ، وزیر راه و شهرسازی ، به مرحله اجرا رسید. بعد از تحویل سامانه به سازمان امور مالیاتی در بهمن ماه ۱۳۹۸ مجدداً توسط دولت برای رفع ایرادات و اتصال به دستگاه های مربوطه به وزارت راه و شهرسازی عودت داده شد.

محمود محمودزاده ، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در بخشی از این مراسم با بیان اینکه سامانه املاک و اسکان در بهمن ماه پارسال رونمایی و آماده بهره برداری شد،  گفت: در ماه گذشته با مصوبه هیئت دولت اطلاعات جامعی از دستگاه‌های مختلف اخذ و به سامانه وارد شده است.

شناسایی ۴۵ درصد خانه های کشور توسط سامانه املاک و اسکان

او افزود: تاکنون ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی شناسایی و شناسنامه‌دار شده است که این تعداد ۴۰ تا ۴۵ درصد از واحدهای مسکونی کشور را شامل می‌شود.

۲.۷ میلیون خانوار بیش از یک واحد مسکونی دارند

محمودزاده با بیان اینکه ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار مالک حقیقی و حقوقی مالکیت این واحدها را در اختیار دارند، اظهار کرد: طبق شناسایی انجام‌شده ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار کشور بیش از یک واحد مسکونی در اختیار دارند و نام 1500 شخصیت حقوقی نیز در این بین به چشم می‌خورد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید