آخر شهریور؛

ارسال اولین فهرست خانه‌های خالی به سازمان مالیاتی

کدخبر: ۳۵۶۶۰۰
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: اواخر شهریور، نخستین فهرست خانه‌های خالی برای اقدام سازمان امور مالیاتی ارسال می‌شود که اتفاق بسیار بزرگی است.
ارسال اولین فهرست خانه‌های خالی به سازمان مالیاتی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، محمود محمودزاده در مراسم اجرایی شدن سامانه ملی املاک و اسکان کشور با اشاره به این که راه اندازی این سامانه برای برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی بسیار مهم است افزود: با اجرای سامانه ملی املاک و اسکان کشور، قانون اجرا شد و امیدواریم بتوانیم بر روی بازار خرید و فروش مسکن و عرضه آن تاثیر مثبت بگذاریم.

ارسال اولین فهرست خانه‌های خالی به سازمان مالیاتی؛ آخر شهریور

وی گفت: امروز صدهزار پیامک به مالکانی که بیش از دو خانه دارند ارسال می‌شود و در 10 روز آینده به یک میلیون و 500 هزار نفر پیامک ارسال خواهد شد و مالکانی که پیامک دریافت می‌کنند باید وارد سامانه شوند و اطلاعاتی که مبنی بر خالی بودن خانه در آن ثبت شده تایید کنند و در غیر این صورت مستنداتی مبنی بر اجاره دادن مسکن ارائه کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اگر مالکی مستنداتی ارائه کرد که واحد مسکونی او اجاره است باید کد ملی مستاجر را معرفی کند و با پیامک به مستاجر اعلام می‌کنیم تا این موضوع را تائید کند.

محمودزاده گفت: حدود 72 هزار و 700 هزار شخص در کشور که زیر 18 سال سن دارند مالک خانه هستند و هزار و 500 شخصیت حقوقی نیز شناسایی شدند که مالکیت مسکونی دارند بیشترین مالک حقیقی که براساس سامانه املاک و اسکان کشور شناسایی شدند 605 واحد مسکونی دارد و بیشترین مالک حقوقی 23 هزار و 800 واحد مسکونی دارد.

وی افزود: 13 میلیون و 400 هزار واحد مسکونی شناسایی کردیم که شناسنامه برای آن‌ها تشکیل شده که این تعداد 40 تا 45 درصد واحد‌های خالی کشور را شامل می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: 9 میلیون و 300 مالک حقوقی و حقیقی بر این تعداد خانه مالکیت دارند که حدود 2 میلیون و 700 هزار خانوار بیشتر از یک واحد مسکونی خالی دارند.

محمودزاده افزود: 91 میلیون کد ملی در کشور وجود دارد که مالکیت به نام شان است که این رقم نسبت به جمعیت کشور نشان می‌دهد متوفیان جز آن‌ها هستند و هنوز انتقال مالکیت صورت نگرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید