خبر مهم وزیر اقتصاد درباره عرضه 50 شرکت بخش خصوصی در بورس

کدخبر: ۳۵۶۶۵۲
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: هفت شرکت زیرمجموعه وزارت صمت تا پایان آذر عرضه می‌شود و شرکت‌های دولتی که تاکنون بورسی نبوده‌اند آماده عرضه در بورس خواهند شد ؛ همچنین تا پایان سال 50 شرکت بخش خصوصی نیز عرضه خواهند شد.
خبر مهم وزیر اقتصاد درباره عرضه 50 شرکت بخش خصوصی در بورس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با بیان اینکه تا پایان سال برنامه مدونی برای بازار سرمایه از جمله عرضه اولیه‌ها صندوق‌های پروژه، پذیره‌نویسی سهام و تامین مالی داریم اظهار داشت: قرار بود دارا دوم تا پایان مرداد عرضه شود که یک هفته به تاخیر افتاد، هفت شرکت زیرمجموعه وزارت صمت تا پایان آذر عرضه می‌شود و شرکت‌های دولتی که تاکنون بورسی نبوده‌اند آماده عرضه در بورس خواهند شد.

فرهاد دژپسند

وی با بیان اینکه ما تا پایان سال به صورت هفتگی برای بازار سرمایه برنامه داریم تصریح کرد: برای بخش خصوصی نیز برنامه تدوین کردیم که تا پایان شهریور به صورت صندوق درآمده و تا پایان سال 50 شرکت بخش خصوصی عرضه خواهند شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه اصرار ما این است که بازار سرمایه استحکام داشته باشد از سهامداران خواست که بازار سرمایه را کوتاه‌مدت نبینند.

دژپسند افزود: ممکن است بازار با نوسان مواجه شود حداقل باید آن را در میان‌مدت ببینند. نکته دوم اینکه تابع هیجان نباشند.

وی یادآور شد:‌ در هر حال مالک سهام باید در مورد سهم خود تصمیم بگیرد اما به جای اتکا به گروه‌ و یا شبکه‌ها به خود و یا به مشاوران اتکا کنند به جایگاه سهام در صنعت دنیا و اقتصاد بین الملل و همچنین ایران نگاه کنند و بررسی‌های لازم را داشته باشند. ممکن است یک شرکت در یک دوره مجمع داشته باشد و یا در شرایطی مشکل داشته باشند، سهامدار باید روند را بررسی کند. برخی شرکت‌ها به لحاظ شرایط بین المللی و متغیرها اوضاع خوبی دارند اما ممکن است جو بدی بر علیه آنها به وجود آید. بنابراین باید تمامی شرایط را در نظر بگیریم.

وی خطاب به تازه‌واردان به بازار سرمایه تاکید کرد: ما به تازه‌واردان و صاحبان سهام خرد نمی‌گوییم سهم خود را بفروشند یا خیر اما با دقت تصمیم بگیرند.

وی در ادامه با اشاره به سهام عدالت تصریح کرد: بسیاری از این سهام شرکت‌ها از ارزندگی بالایی برخوردارند سهامداران باید دقت کنند و به راحتی تصمیم نگیرند. ابتدا جایگزین خوبی برای فروش آن سراغ داشته باشند تا تبدیل به دارایی بهتر شود. اگر نگران آینده هستند از مشاورین خوب استفاده کنند.

دژپسند ادامه داد: ممکن است عده‌ای در کمین باشند و فشار بیاورند که ارزش سهام پایین می‌آید تا خودشان بتوانند بخرند، بنابراین باید دقت داشته باشیم و نسبت به تبدیل سهام با وسواس جلو برویم.

وی یادآور شد: هر چه بازار سرمایه تعادل و استحکام داشته باشد برای اقتصاد و سهامدار خوب است اما اقتضائات خاص خود را نیز دارد. سهامدار باید همانند یک شناگر حرفه‌ای که در دریا شنا می‌کند باید به امواج نیز توجه کند و مدیریت موج را بلد باشد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید