نرخ ارز نیما به نرخ ارز بازار نزدیک می شود

سیگنال ارزی همتی به سهامداران بورس

کدخبر: ۳۵۷۴۸۴
رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد:این بانک نرخ نیما را به نرخ ارز در بازار نزدیک خواهد کرد.
سیگنال ارزی همتی به سهامداران بورس

رییس کل بانک مرکزی در گفت و گوی تلویزیونی خود سه خبر مهم ارزی داد:نخست نزدیک کردن نرخ ارز در بازار نیما به نرخ ارز در بازار آزاد، حمایت از حذف دلار 4200 و سوم آمادگی این بانک برای یکسان سازی نرخ ارز پس از حذف ارز 4200.

نزدیک شدن نرخ نیما به نرخ بازار خبری است که بورس بازان در روزهای اخیر روی آن مانور زیادی داده اند و حتی برخی این خبر را عامل تقویت برخی نمادها عنوان می کنند.تایید این خبر از سوی همتی می تواند سیگنالی رسمی برای کسانی باشند که دنبال تایید این اتفاق بودند.

امکان دسترسی عمومی به نرخ نیما از طریق سامانه سنا حذف شده است و به همین دلیل تا قبل از تایید همتی این خبر غیر رسمی تلقی می شد.اما همتی علاوه بر تایید خبر بر ادامه این سیاست نیز تاکید کرد.

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه چند روز گذشته سامانه ‌نیما که مهمترین سامانه ساماندهی تبادل ارز میان صادرکنندگان و واردکنندگان است، در حال پیدا کردن توازن خود است گفت: سیاست من نزدیک شدن قیمت ارز نیمایی و ارز بازار آزاد است که در این روزها فاصله آن ها خیلی کم شده است و خیلی امیدوار هستم که این فاصله نزدیک تر شود. در این شرایط اگر مسئله ارز 4200 تومانی را حل شود ما آماده هستیم که ارز را تک نرخی کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید