پرونده تعزیراتی برای یک خودرو ساز

کدخبر: ۳۵۸۰۴۶
برای شرکت خودرویی که مشغول به مونتاژ یک مدل شاسی بلند چینی در ایران بود به دلیل تاخیر در تحویل پرونده تعزیراتی تشکیل شد.
پرونده تعزیراتی برای یک خودرو ساز

مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت، از تشکیل پرونده تخلفاتی برای یک شرکت خودرویی خبر داد و گفت: پس از پیگیری‌های متعدد درخصوص وضع خودروهای کوپا، پرونده تشکیل و جهت صدور رای و تسریع در تحویل خودروی مشتریان، به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شد.

سید مجتبی سجادی مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت اظهار کرد: با وجود مکاتبات متعدد و پیگیری‎های به‌عمل آمده از شرکت مورد نظر (ریگان‌خودرو) درخصوص تسریع در اجرای تعهدات ناشی از قراردادهای فروش سال ۹۷ (با موعد تحویل ۱۸۰ روز)، متاسفانه تاکنون اقدامی در قبال قراردادهای منعقده با مشتریان و اجرای برنامه زمان‌بندی جهت تحویل خودرو انجام نشده که این موضوع، نارضایتی خریداران و برگزاری تجمعات اعتراضی آنها را در پی داشته است.

وی ادامه داد: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد این شرکت در بسیاری از موارد به‌رغم دریافت تمامی مبالغ مندرج در قرارداد، اقدامی در راستای اجرای تعهدات خود انجام نداده است.  با تداوم این موضوع و در پی نارضایتی مشتریان، سازمان حمایت پرونده شرکت ریگان خودرو را به تعزیرات حکومتی منعکس و در آن گزارش تاکید شد که خودروها باید بر اساس قیمت مندرج در قرارداد و با محاسبه ضرر و زیان ناشی از تاخیر در ایفای تعهد به مشتریان واگذار شوند.

شرکت ریگان خودرو به مونتاژ خودرو چینی با نام زوتی تی۶۰۰ کوپه  در منطقه ارگ جدید مشغول است،این خودرو در کلاس کراس اوور است و در ایران  با نام ریگان کوپا شناخته می‌شود. ریگان کوپا در ایران به سه دسته اکسکلوسیو، رویال و فلگشیپ تقسیم می‌شود.

پیش از این نماینده فروش این شرکت به ایرنا گفته بود" در یکی دو سال گذشته به دلیل تحریم‌ها و در ماههای اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا، تحویل قطعات وارداتی این خودروهای مونتاژی به موقع انجام نشده و همین مساله موجب به تاخیر افتادن تحویل خودروها شده است. قطعات خودرو نظیر "فلکشیپ" به خاطر تحریم‌ها وارد نشد که طی تماس با مشتریان پیشنهاد تحویل خودروی نیمه فول "رویال" داده شد، اما برخی مشتریان اعلام کردند همان مدل خودروهایی را که ثبت نام کرده ایم را خواستاریم و نخواستند خودروی جدید و جایگزین شرکت را تحویل بگیرند.نیامدن یا دیر آمدن عده ای دیگر از مشتریان برای تکمیل وجه دلیل دیگر تاخیر اعلام شده بود."

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید