چیپس و پفک به ونزوئلا دادیم،آلومینا گرفتیم

کدخبر: ۳۵۸۳۲۷
کشتی ها که برای سوپر مارکت ایرانی در ونزوئلا جنس برده است با یک محموله آلومینا آب های این کشور را ترک کرده است.
چیپس و پفک به ونزوئلا دادیم،آلومینا گرفتیم

خبرگزاری های داخلی به نقل از رویترز خبر داده اند: یک کشتی با پرچم ایران پس از تحویل محموله‌اش به سوپرمارکت ایرانی در ونزوئلا، یک محموله آلومینا بارگیری کرد.

ایران به تازگی در ونزوئلا فعالیت خود را گسترش داده و حتی اتکا در این کشور فروشگاه زنجیره ای دایر کرده است.

ایسنا به نقل از رویترز گزارش داده مشخص نیست که این محموله ها برای کیست و مقصد آن کجاست؟ اما موسسه ریفینیتیو ایکون می گوید:کشتی گلسان، یک کشتی باری با ظرفیت حمل 22 هزار و 882 تن محموله است که در حال حاضر در اقیانوس اطلاس به سمت شرق در حرکت است اما هنوز مقصدش بندر «لا گوایرا» مخابره می شود.

این دو کشور عضو اوپک در ماه های اخیر روابط تجاری خود را افزایش داده اند. ایران در ماه آوریل برای حل مشکل کمبود بنزین ونزوئلا، 5 نفتکش به این کشور ارسال کرد و تجهیزاتی برای ازسرگیری فعالیت بزرگ ترین مجمتع پالایش نفت این کشور برای این کشور فرستاد.

download (2)

مقامات امریکایی می گویند ونزوئلا در ازای این محموله طلا به ایران پرداخت کرده است.

تقویت روابط تجاری میان ونزوئلا و ایران، آمریکا را عصبانی کرده و در تلاش است تا مادارو را سرنگون و برنامه هسته ای ایران را بی اثر کند.

تهاتر تنقلات و میوه بین ایران و ونزوئلا

به گزارش فارس، پیش از این رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی  گفته بود: با توجه به تحریم‌های ظالمانه و جلوگیری از ورود کالا پروتکل‌های تهاتر در دستور کار صادرات غیر نفتی قرار گرفت و اولین کشتی صادراتی محصولات غذایی و کشاورزی و تنقلات مانند چیپس، پفک، ماکارونی و دیگر محصولات غذایی به کشور ونزوئلا صادر می‌شود.

وی افزود: بخش خصوصی همچنین با واردات مواد اولیه محصولات صنعتی و غذایی و بخش کوچکی از محصولات کشاورزی ونزوئلا مانند انبه و آناناس در حال فعالیت است.

1000x-1

در مقابل ایران در کنار برخی مواد خوراکی اقدام به واردات مواد اولیه صنعتی کرده است.نمونه اخیر آن آلومینا است پودری که از پالایش بوکسیت (هیدروکسید آلومینیوم) به دست می آید و ماده اصلی تولید آلومینیوم است.

به گزارش فارس واشنگتن بخش فلزات ایران از جمله شرکت های تولیدکننده آلومینیوم را تحریم کرده و مدعی است آنها به صنعت هسته ای و موشکی ایران مرتبط هستند.

گلسان در ماه مه از بندرعباس حرکت کرده و در اواخر ژوئن به کاراکاس رسیده بود. سفیر ایران در ونزوئلا در آن زمان گفته بود که این کشتی حامل اجناسی برای سوپرمارکت ایران در کاراکاس است که در ژوییه افتتاح شد.

طبق آمار رفینیتیو آیکان، کشتی گلسان سپس به شرق ونزوئلا حرکت کرده و در اوایل اوت در بندر متعلق به شرکت سی وی جی بوکسیلوم لنگر انداخته و محموله آلومینا را بارگیری کرده است.

دو منبع آگاه به رویترز گفتند این کشتی ۱۴ هزار تن آلومینا بارگیری کرده است.

ونزوئلا با توجه به این که کارخانه های ذوب آلومینیوم این کشور پایین ظرفیت خود فعالیت می کنند، نیاز داخلی چندانی به آلومینا ندارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید