جزئیات جدید درباره طرح تغییر سهمیه‌بندی بنزین از خودرو به خانوار/ طرح جدید به نفع کدام دهک‌هاخواهد بود؟

کدخبر: ۳۵۸۷۱۸
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: با توجه به آنکه تنها ۵ درصد افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی دارای وسیله نقلیه هستند، طرح تغییر سهمیه‌بندی بنزین به نفع خانوار‌های دهک پایین خواهد بود.
جزئیات جدید درباره طرح تغییر سهمیه‌بندی بنزین از خودرو به خانوار/ طرح جدید به نفع کدام دهک‌هاخواهد بود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به طرح مجلس مبنی بر تغییر سهمیه بندی بنزین از خودرو به خانوار اظهار کرد: ما طرح تغییر سهمیه بندی بنزین را در مجلس دهم قبل از گرانی بنزین ارائه کرده بودیم که روزانه یک لیتر بنزین به ازای همه مردم تعلق گیرد به نحوی که کارت بانکی سرپرست خانوار‌ها شارژ شود، اما متاسفانه این طرح با عدم موافقت رئیس جمهور مواجه شد.

طرح تغییر سهمیه‌بندی بنزین از خودرو به خانوار به نفع دهک‌های پایین خواهد بود


>>>بیشتر بخوانید:

>>>زمان واریز یارانه معیشتی اعلام شد


وی افزود: بر اساس طرح جدید، دولت باید مبلغ بنزین را با نرخ آزاد به حساب مردم واریز کند، البته طبق بررسی‌های ما این امر هیچ بار مالی برای دولت ندارد و در واقع بنزین به جای خودرو به نفرات اختصاص می‌یابد.

امیرآبادی تأکید کرد: از میان افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، تنها ۵ درصد افراد دارای وسیله نقلیه بوده و این طرح تغییر سهمیه بندی بنزین از خودرو به خانوار به نفع خانوار‌های دهک پایین خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: مرکز پژوهش‌های مجلس تاکنون ۶ بار طرح مذکور را مورد بررسی قرار داده و بنده نیز بار‌ها با ارگان‌های مختلف و کارشناسان صحبت کرده‌ام و اجرایی سازی این طرح هیچ مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

امیرآبادی گفت: اگر این طرح به تصویب مجلس و شورای نگهبان برسد یک خانواده سه نفره ۹۰ لیتر بنزین با قیمت ۱۵۰۰ تومان دریافت خواهند کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید