گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلای تهران؛

سایه روشن قیمت سکه ودلار در اولین روز کاری هفته +جدول و نمودار

کدخبر: ۳۵۸۸۲۵
اقتصادنیوز: در اولین روز کاری هفته، سکه به کانال 11 میلیونی وارد شد؛ گرم طلا 18 عیار در آستانه یک میلیون و 100 هزار تومان قرار گرفت و دلار با عبور از سطح 23 هزار و 800 تومانی، گام بلندی برای حرکت به سوی کانال های بالاتر برداشت.
سایه روشن قیمت سکه ودلار در اولین روز کاری هفته +جدول و نمودار

به گزارش اقتصادنیوز روند افزایشی بازارها از همان ابتدای روز قابل مشاهده بود؛ دلار معاملات خود را در محدوده 23 هزار و 600 تومان آغاز کرد؛ به نظر می رسید، کمی انتظارات سیاسی معامله گران در روزهای تعطیل دستخوش تغییر شده بود و در نتیجه، افزایش خریدهای آنها، قیمت این ارز در ابتدای روز دوشنبه را تحت تاثیر قرار داد. در کنار این، رشد نرخ حواله درهم به محدوده 6 هزار و 500 تومانی دیگر سیگنال افزایشی به بازار ارز بود.

نمودار بهای درهم 10 شهریور 99

پیش بینی آینده دلار

معامله گران فنی می گویند، دلار از اواخر تیرماه نتوانسته بود، هرگز به بالای محدوده 23 هزار و 800 تومانی برود، در نتیجه شکست این محدوده را سیگنال بزرگی برای حرکت دلار به سوی سقف 25 هزار تومانی می دانند. در چنین شرایطی، به نظر می رسد وظیفه بازارساز برای تنظیم معاملات روز سه شنبه از اهمیت زیادی برخوردار است و در صورتی که بازارساز نتواند مانع از ورود دلار به کانال 24 هزار تومانی شود، تقاضای بیشتری هم وارد معاملات ارزی خواهد شد. روز دوشنبه دلار با ورود خریداران یک ونیم درصد افزایش یافت؛ با این حال بازار سکه و طلا افزایش بیشتری را به ثبت رساندند.

نمودار ارزش دلار 10 شهریور99

رشد کانالی در ابتدای بازار سکه

هیچ معامله گری در بازار سکه حاضر نبود، این فلز گران بها را زیر 11 میلیون و 100 هزار تومان در ابتدای روز دوشنبه به فروش برساند. سکه بازان که قیمت را در همان آغاز روز 300 هزار تومان بالا برده بودند، در سایر ساعات روز چندان فعالیتی در بازار نداشتند و در نهایت حدود ساعت 5 عصر به قیمت 11 میلیون و 200 هزار تومانی رضایت دادند. این قیمت 400 هزار تومان بیشتر از روز پنج شنبه بود و بازدهی روزانه فلز گران بهای داخلی را روی 3و 7دهم درصد قرار داد. هیچ کدام از بازارها در اولین روز هفته چنین بازدهی را به ثبت نرساندند و تنها گرم طلای 18 عیار بود که با افزایش 32 هزار تومانی(معادل رشد سه ونیم درصدی) توانست بازدهی نزدیک به سکه تمام به ثبت برساند. شاخص کل بورس هم در روز اول کاری هفته حدود نیم درصد  افزایش یافت.

نمودار ارزش سکه 10 شهریور 99

عامل سبقت سکه از بازارهای دیگر

یکی از عواملی که موجب می شد، قیمت سکه و طلا در اولین روز کاری هفته نسبت به دلار و شاخص کل بورس، افزایش بیشتری را تجربه کنند، بالا رفتن بهای طلا در بازارهای جهانی بود. طلا در انتهای هفته گذشته در محدوده هزار و 920 دلاری نیز قرار گرفته بود، ولی در اکثر ساعات روز دوشنبه بالای سطح هزار و 960 دلاری نوسان می کرد. در واقع صعود اونس و احتمال رشد بیشتر آن، تقاضا برای سکه و طلا در بازار داخلی را نیز بالا برد. سکه در صورتی که با متغیر کاهشی خاصی رو به رو نشود، در قدم بعدی به سوی سطح مقاومتی 11 میلیون و 500 هزار تومانی گام خواهد برداشت.

جدول ارزش سکه و ارز 10 شهریور 99

بازدهی بازارها

امروز بازارهای سهام، طلا، ارز و سکه بازدهی مثبت داشتند. با این حال سکه طلا با حدود 3و نیم درصد بازدهی درصدر قرار داشت و طلا نیز حدود دو و نیم درصد  جایگاه دوم نمودار بازدهی قرار گرفت. بورس نیز با کمتر از یک درصد بازدهی نسبت به رقبا پایین‌ترین رتبه را به خود اختصاص داد.

نمودار بازدهی 10 شهریور 99

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید