بانک جهانی خسارات مالی انفجار بیروت را اعلام کرد

کدخبر: ۳۵۸۸۴۰
اقتصادنیوز :‌بانک جهانی امروز، دوشنبه اعلام کرد، انفجار بندر بیروت در چهارم اوت که هزاران کشته و زخمی برجای گذاشت منجر به خسارات مالی شد که به ۴.۶ میلیارد دلار می‌رسد.
بانک جهانی خسارات مالی انفجار بیروت را اعلام کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ، براساس گزارش منتشر شده از سوی بانک جهانی با همکاری سازمان ملل و اتحادیه اروپا،‌ این فاجعه در شرایطی سخت رخ داد زیرا لبنان با بحران‌های اقتصادی و اجتماعی عمیقی به دلیل ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کرد.

در گزارش بانک جهانی آمده است: خسارات کلی که لبنان در نتیجه انفجار متحمل شده بین ۳.۸ میلیارد دلار تا ۴.۶ میلیارد دلار است.

طبق این گزارش، در بخش‌های اجتماعی بخش مسکن و فرهنگ بیشترین خسارات را دیده‌ و خساراتی بین ۱.۹ میلیارد دلار تا ۲.۳ میلیارد دلار را متحمل شده‌اند.

بانک جهانی همچنین میزان خسارات بخش اقتصادی را بین ۲.۹ میلیارد دلار تا ۳.۵ میلیارد دلار برآورد کرده است. نیازها برای جبران و بازسازی بخش دولتی برای برهه زمانی ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ بین ۱.۸ میلیارد دلار تا ۲.۲ میلیارد دلار است، در حالی‌که تا قبل از پایان سال جاری میلادی به ۷۶۰ میلیون دلار نیاز است.

این گزارش به کمک‌های بین‌المللی و سرمایه‌گذاری‌های ویژه اشاره کرده که برای بهبود وضعیت، جبران و بازسازی فراگیر ضروری هستند.

اشاره شده که انفجار بندر بیروت ناشی از حدود ۳۰۰۰ تن ماده نیترات آمونیوم بوده که از سال ۲۰۱۴ در بندر بیروت ذخیره شده بود که منجر به مرگ ۱۹۰ تن و زخمی شدن بیش از ۶۵۰۰ تن و نیز آوارگی حدود ۳۰۰ هزار تن و نابودی بخش اعظم بندر بیروت و محله‌های این شهر به طور کامل شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید