سرانجام حل موضوع ارزهای صادراتی

کدخبر: ۳۵۸۸۷۲
وزیر کشور در پنجاه و ششمین نشست ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور گفت: مسئله ارزهای صادراتی با همفکری اجزای مختلف دولت و بخش خصوصی قابل حل است.
سرانجام حل موضوع ارزهای صادراتی

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از  «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور امروز(دوشنبه) در پنجاه و ششمین نشست ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور که با حضور اعضای این ستاد در محل وزارت کشور برگزار شد با مرور شرایط اقتصادی کشور، افزود: در این شرایط، نیازمند هماهنگی همه بخش های اجرایی و تصمیم گیری کشور برای گذار از چالش تحریم ها هستیم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه در نشست امروز موضوعات مهم اقتصادی، تأمین کالاها و خدمات و موضوعات و مسائلی که مورد توجه رسانه ها و افکار عمومی است، مطرح و مقرر شد که دستگاه ها در حوزه هایی که  مرتبط با بحث های اقتصادی هستند؛ پاسخ مناسب، تحلیل های لازم و اطلاع رسانی درست را ارائه داده تا در بستر  مناسب و آماده با  مشارکت عمومی مردم، بنگاه های اقتصادی و کمک های رسانه ای برای حل چالش های اقتصادی کشور اقدام کنیم.

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با اظهار اینکه یکی از موضوعات مورد بحث امروز، مساله کارت بازرگانی و نحوه ساماندهی آن بود؛ گفت: با توجه به اینکه طراحی جدید سیستم فعال شده و دستور العمل مرتبط هم جدید بوده است،مشکلاتی در صدور و تمدید و برخی معطلی ها در زمینه صدور کارت  پیش آمده که در این خصوص مقرر شد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این خصوص جلسه گذاشته و ظرف یک هفته مشکل را جمع بندی تا تجار، وارد کنندگان و صادر کنندگان کشور مان بتوانند با خیال راحت به فعالیت شان ادامه دهند.

وزیر کشور در ادامه صحبت هایش به موضوع مهم برگشت ارزهای حاصل از  صادرات اشاره کرد و گفت: در این خصوص اعداد و ارقام مختلفی در فضای رسانه ای مطرح است اما آنچه که اتفاق نظر همه دستگاهها است، بحث ضرورت برگشت این ارزهای صادرات به چرخه اقتصادی کشور است.

وی اضافه کرد: در جلسه امروز  همه دستگاههای مرتبط از بانک مرکزی، وزارت دارایی، صمت، گمرک و اتاق بازرگانی حضور داشتند و توضیحات لازم از سوی همه این دستگاهها در خصوص ارزهای صادراتی داده شد.

رحمانی فضلی تصریح کرد:  با توضیحات نمایندگان این دستگاهها مشخص شد که با توجه به ماهیت عددهای اعلامی در خصوص ارزهای صادراتی،  ارقام کلی نمی تواند مبنای درستی برای قضاوت، داوری و تحلیل باشد.

وی یادآور شد: همه دستگاههای موجود در این جلسه از جمله قوه قضائیه معتقدند که همه ارزهای صادراتی به کشور بازگردد و هیچ کس مخالفتی با این موضوع ندارد.

 وزیر کشور تاکید کرد: تلاش بر این است که در گفت وگوی اجزای مختلف دولت و بخش خصوصی این مسائل حل شود.

روند تولید و قیمت ماسک از دیگر موضوعات مطرح شده در نشست امروز بود که در این خصوص وزیر کشور اظهار داشت: طبق گزارش ارائه شده، قرار شده روزی بیش از سه و نیم میلیون ماسک به داروخانه ها تحویل داده شود و قیمت ماسک از منظر تعزیرات و سازمان حمایت از مصرف کنندگان حداکثر ۱۳۰۰ تومان مشخص شده  است.

وزیر کشور تاکید کرد: در این خصوص وزارت بهداشت باید مراقبت ها و نظارت های لازم را داشته باشد تا ماسک با قیمت مناسب به دست مردم عزیزمان برسد.

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در بخش دیگری از صحبت هایش به موضوع مهم تعرفه های اینترنتی و سرعت سرویس اشاره کرد و گفت: این موضوع یکی از دغدغه های جدی افکار عمومی است و در جلسه امروز نمایندگان وزارت ارتباطات و همچنین سازمان حمایت از مصرف کنندگان، گزارش خود در این باره را اعلام کردند.

وی در این خصوص اظهار کرد: بر اساس گزارش ارائه شده و با تصمیمات گرفته شده  امیدوار به حل مشکل تعرفه و سرعت هستیم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: با نزدیک شدن به ایام شروع مدارس و دانشگاهها که نیاز بیشتری به فضای ارتباطات است؛ تلاش داریم که این نیازها با کمترین دغدغه مرتفع شود.

موضوع کالاهای اساسی از دیگر محورهای جلسه امروز ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور بود که در این خصوص  وزیر کشور تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع کالاهای اساسی، در هر جلسه آخرین وضعیت کالاهای اساسی را در کشور در دستور کار قرار می دهیم.

وی افزود: آخرین گزارش ها را از واردات، رسیدن کشتی های باری، شرایط انبارها و توزیع تا خرده فروشی ها پیگیری می شود و تلاش بر این است که هیچ دغدغه ای در این خصوص برای مردم نباشد.

وزیر کشور با بیان اینکه گزارش ارائه شده از وضعیت انبارها و کشتی های باری اطمینان بخش بود، گفت: امیدوار هستیم با تلاش همه مسئولین دولتی، خدمات مناسب و راحت را برای مردم و فعالان اقتصادی فراهم سازیم.

وزیر کشور در پایان صحبت هایش با تقدیر از تلاش و کوشش رسانه های کشور، خواستار ارتقای نقش آفرینی مسئولانه رسانه ها شد و گفت:  تقاضایم این است که مبانی تحلیل ها و اصول توجه به مسائل اقتصادی در رسانه ها حتما با در نظر گرفتن شرایط حاکم اقتصادی بر کشور باشد.

وی در این خصوص گفت: کشور در شرایط عادی فعالیت اقتصادی نمی کند؛ هم  در حوزه واردات و صادرات با تحریم های سخت مواجه هستیم که این تحریم ها هزینه های اضافی بر دوش مان گذاشته و از طرف دیگر درآمدهایمان را به شدت کاهش داده است.

وی اظهار داشت: تولید و سرمایه گذاری و صادرات و واردات در این شرایط مستلزم همکاری و مشارکت همگان است تا این مقطع را با تأمین منافع ملی پشت سر بگذاریم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید