سرسره بازی در بورس تهران

شاخص سازها،شاخص سوزی کردند

کدخبر: ۳۵۹۱۸۳
شاخص کل بورس که نشان‌دهنده بازدهی بازار سهام است روز چهارشنبه آخرین روز معاملاتی در هفته دوم شهریورماه را با افت شدید آغاز کرد.
شاخص سازها،شاخص سوزی کردند

به گزارش اقتصادنیوز  در نیم ساعت ابتدایی معاملات شاخص 40 هزار واحد افت را تجربه کرد  اما در ادامه سرسره بازی سهام با سرعت کمتری ادامه یافت طوری که به ریزش 52 هزار واحدی بسنده کرد.

درنهایت شاخص با افت  3.17 درصدی نسبت به‌روز سه‌شنبه روی سکوی یک‌میلیون و 631  هزار واحدی ایستاد. اکثر نمادها در این روز منفی بودند حتی نمادهایی که در روزهای گذشته شاخص ساز بودند  بلای جان بورس شدند و شاخص سوز شدند. شستا که نماد سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی است در کنار خساپا سنگین‌ترین صف‌های فروش را داشتند.

زیان 50 درصدی در 11 روز

ارزش معاملات در آخرین روز از معاملات هفته جاری بیش از 8  هزار و 124 میلیارد تومان بود و ارزش روز بازار به 6 هزار و 961 هزار میلیارد تومان رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز با کاهش 6 هزار و 619 واحدی به رقم 449 هزار و 374 واحد رسید. تعداد کمی از نمادها  ازجمله  کگل، امین، ثبهساز، کبافق، در روز سرخ بورس به کمک نماگر شتافتند و مانع از افت بیشتر شاخص شدند .

در 11 روز گذشته نماگر بورس  22.6 درصد افت را تجربه کرده است. 

رکورد عرضه اولیه شکست

در روزی قرمز پوشی بورس رکورد مشارکت در بازار سرمایه شکست،امروز14 درصد از سهام شرکت برق و انرژی با نماد (بپیوند) در فرابورس انجام شد که در این عرضه بیش از 5 میلیون کد معاملاتی مشارکت داشتند این عرضه هجدهمین عرضه اولیه بازار سرمایه ایران در سال 99 است که رکورد خریداران را شکست . پیش‌ازاین آخرین رکورد مشارکت سهامداران در عرضه اولیه مربوط به نماد زملارد بوده است. که 5 میلیون و 545 هزار و 29 خریدار عرضه اولیه این سهم بودند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید